اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهمن‌ماه صورت گرفت

رشد 38 درصدی صادرات گمرک از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات گمرک استان در بهمن‌ماه 38 درصد رشد داشته است.

رشد 38 درصدی صادرات گمرک از چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا خبیر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: تلاش ما در گمرک استان این است که با همت بالای کارکنان این سازمان در استفاده حداکثری از فناوری‌های مدرن و شیوه‌های جدید مدیریتی بتوانیم منشأ خدمات و همکاری‌های مطلوبی در راستای تسهیل تجارت و رونق فعالیت‌های اقتصادی در استان باشیم.

وی، جلب رضایت‌ ارباب رجوع را از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان برشمرد و افزود: تلاش ما بر این است که با سرعت دادن در ارائه خدمات و دقت در اخذ حقوق دولت بتوان در راستای خدمت هر چه بیشتر به مردم و جامعه هدف خود گام برداریم.

خبیر با بیان اینکه درآمدهای حاصل از فعالیت‌های گمرک کشور، سومین منبع درآمدی دولت به شمار می‎رود، ادامه داد: درآمدهای حاصل از نفت، امور مالیاتی و گمرک به ترتیب مهم‌ترین منابع درآمدی دولت در کشور محسوب می‎شود.

رئیس گمرک چهارمحال و بختیاری در ادامه از رشد 38 درصدی صادرات گمرک در استان طی بهمن ماه خبر داد و اضافه کرد: در بهمن‌ماه سال جاری 54 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 16 میلیون و 976 هزار تن از استان صادر شده است.

خبیر ادامه داد: در سال جاری نیز بیش از 356 هزار تن کالا به ارزش بیش از 130 میلیون و 248 هزار دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 37 درصد و از لحاظ ارزش 5.2 درصد رشد داشته است.

وی از شکل‌گیری مراحل مطالعاتی طرح گمرک نوین خبر داد و گفت: طرح گمرک نوین بر اساس مدیریت اطلاعات شکل گرفته و دارای محورهای مختلفی است.

خبیر با اشاره به محورهای طرح گمرک نوین، خاطرنشان کرد: مدیریت، فناوری، منابع انسانی، فرایندها، مقررات و بهینه‌سازی از جمله این محورها است.

وی خاطرنشان کرد: طرح گمرک نوین در مرحله مطالعاتی قرار دارد و تکمیل آن به مدت سه سال به طول می‎انجامد و ثمرات خوبی برای تجار، صاحبان صنایع و ترخیص‌کاران خواهد داشت.

انتهای پیام/68004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول