اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل درباره افزایش ناآرامی‌ها در کرانه باختری هشدار داد

خبرگزاری فارس: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با انتشار گزارشی رسانه‌ای، از افزایش میزان درگیری‌ها در کرانه باختری و تعداد زیاد فلسطینی‌هایی که در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند، خبر داد.

سازمان ملل درباره افزایش ناآرامی‌ها در کرانه باختری هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی گردان‌های «عزالدین قسام»، سازمان ملل با انتشار گزارشی نسبت به افزایش ناآرامی‌ها در کرانه باختری و حملات سربازان اسرائیلی به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی هشدار داد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در بیانیه رسانه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، نوشته است که این درگیری‌ها در جریان چند تظاهراتی رخ داده که برای اعلام همبستگی با زندانیان فلسطینی که در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند، برگزار شده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است که در درگیری‌های اخیر کرانه باختری بیش از 120 فلسطینی از جمله 19 کودک زخمی شده‌اند. بنا بر این گزارش «بیش از نیمی از این فلسطینی‌ها بر اثر برخورد گلوله‌های فلزی با پوشش پلاستیکی زخمی شده و باقی آن‌ها بر اثر برخورد گلوله‌های گاز اشک‌آور، ضرب و شتم توسط نظامیان اسرائیلی و یا بر اثر مسمویت ناشی از گاز اشک‌آور آسیب دیده‌اند».

تظاهرات‌های فلسطینی‌ها در چند هفته اخیر و با ادامه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی ادامه یافته و اسرائیلی‌ها را نسبت به آغاز انتفاضه سوم در کرانه باختری هراسان کرده است. این اعتراضات از روز گذشته و با شهادت یک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل تشدید شده است.

در حال حاضر نیروهای امنیتی اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. دستور آماده‌باش این نیروها از بیم شدت گرفتن اعتراضات در پی کشته شدن «عرفات جرادات» در زندان «مگیدو» اسرائیل صادر شده است.

تشکیلات خودگردان روز گذشته کشته شدن زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را به شدت محکوم کرد و تحقیقات فوری سازمان ملل در این مورد را خواستار شد. از صبح امروز هم 4600 نفر از اسرای فلسطینی در اعتراض به مرگ «جرادات» دست به اعتصاب غذا زده‌اند. به گفته مقامات رژیم‌صهیونیستی، این تعداد تقریبا تمام اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را شامل می‌شود.

پیش از این «شین‌بت» (سازمان امنیت داخلی) اسرائیل نسبت به افزایش اعتراضات در کرانه باختری و قدس شرقی هشدار داده و اعلام کرده بود که احتمال آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول