اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش:

1000 مدرسه استثنایی در کشور هوشمندسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: کلید هوشمندسازی هزار مدرسه استثنایی در کشور امروز زده می‌شود.

1000 مدرسه استثنایی در کشور هوشمندسازی می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یوسف نوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش تنها تجهیز مدارس به امکانات رایانه‌ای نیست بلکه سرعت، عمق و افزایش یادگیری و یاد دهی که در بین دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد مطرح است.

وی تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از اقدامات تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف تبدیل یادگیری‌های قدیمی به سمت یادگیری‌های نوین و امروزی مطرح است.

نوری با بیان اینکه برنامه‌های هوشمندسازی مدارس در یک جا خلاصه نمی‌شود گفت: فرهنگ سازی هوشمند شدن مدارس از مهمترین بخش‌های اجرای این سیاست است که امروز با تلاش آموزش و پرورش در این زمینه در بخش‌های عمومی و خصوصی موفقیت‌هایی حاصل شده است.

وی یادآور شد: مرحله بعد آموزش و توانمندسازی همکاران است که در آینده معلمان هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از عوامل کلیدی مدارس هوشمند تامین می‌شوند.

نوری در خصوص تجهیز مدارس نیز گفت: امروز کلید هوشمندسازی هزار مدرسه استثنایی در کشور (هر مدرسه حداقل دو کلاس) زده می‌شود.

وی اظهار کرد: در ارتباط با اتصال مدارس که بخشی از تجهیز است شرکت ‌های سرویس دهنده خطوط ارتباطی در حال گسترش سرویس‌ها هستند و تلاش می‌شود نقاطی که الان سرویس نداریم نیز پوشش داده شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون بیش از 44 هزار خط ارتباطی داریم که از این تعداد نزدیک به 20 هزار خط با پهنای باند 12 میگ است.

نوری با بیان اینکه خطوط ارتباطی ما مقداری امن‌ترند افزود: آموزش و پرورش از اینترانت یا شبکه داخلی کشور استفاده می‌کند و دسترسی به شبکه‌های جهانی هم از این راه امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از بخش‌ها تولید محتوای الکترونیکی است که در پایان فروردین و ابتدای اردیبهشت 92 نمایشگاه و جشنواره کشوری در این خصوص برگزار می‌شود.

نوری تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات محتوای الکترونیکی دانش آموزان و معلمان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند از پرتال‌هایی که به‌عنوان شبکه یادگیری ایجاد شده است استفاده کنند.

نوری گفت: رباتیک هم اکنون جزء یکی از رشته‌های پذیرفته شده در آموزش و پرورش است و سهمیه‌ای نیز در جشنواره خوارزمی برای آن قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول