به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یوسف نوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش تنها تجهیز مدارس به امکانات رایانهای نیست بلکه سرعت، عمق و افزایش یادگیری و یاد دهی که در بین دانشآموزان اتفاق میافتد مطرح است.
وی تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از اقدامات تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف تبدیل یادگیریهای قدیمی به سمت یادگیریهای نوین و امروزی مطرح است.
نوری با بیان اینکه برنامههای هوشمندسازی مدارس در یک جا خلاصه نمیشود گفت: فرهنگ سازی هوشمند شدن مدارس از مهمترین بخشهای اجرای این سیاست است که امروز با تلاش آموزش و پرورش در این زمینه در بخشهای عمومی و خصوصی موفقیتهایی حاصل شده است.
وی یادآور شد: مرحله بعد آموزش و توانمندسازی همکاران است که در آینده معلمان هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از عوامل کلیدی مدارس هوشمند تامین میشوند.
نوری در خصوص تجهیز مدارس نیز گفت: امروز کلید هوشمندسازی هزار مدرسه استثنایی در کشور (هر مدرسه حداقل دو کلاس) زده میشود.
وی اظهار کرد: در ارتباط با اتصال مدارس که بخشی از تجهیز است شرکت های سرویس دهنده خطوط ارتباطی در حال گسترش سرویسها هستند و تلاش میشود نقاطی که الان سرویس نداریم نیز پوشش داده شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون بیش از 44 هزار خط ارتباطی داریم که از این تعداد نزدیک به 20 هزار خط با پهنای باند 12 میگ است.
نوری با بیان اینکه خطوط ارتباطی ما مقداری امنترند افزود: آموزش و پرورش از اینترانت یا شبکه داخلی کشور استفاده میکند و دسترسی به شبکههای جهانی هم از این راه امکانپذیر است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از بخشها تولید محتوای الکترونیکی است که در پایان فروردین و ابتدای اردیبهشت 92 نمایشگاه و جشنواره کشوری در این خصوص برگزار میشود.
نوری تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات محتوای الکترونیکی دانش آموزان و معلمان ارائه میشود.
وی یادآور شد: همچنین معلمان و دانشآموزان میتوانند از پرتالهایی که بهعنوان شبکه یادگیری ایجاد شده است استفاده کنند.
نوری گفت: رباتیک هم اکنون جزء یکی از رشتههای پذیرفته شده در آموزش و پرورش است و سهمیهای نیز در جشنواره خوارزمی برای آن قرار دادهایم.
انتهای پیام/66006/ر30/ث3001