اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

مسئولان با حل مشکلات زمینه حضور ملت را در همه صحنه‌ها فراهم کنند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئولان با حل مشکلات زمینه حضور ملت را در همه صحنه‌ها فراهم کنند، گفت: امروز ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری در واقع پذیرفتن فرمان خداوند محسوب می‌شود.

مسئولان با حل مشکلات زمینه حضور ملت را در همه صحنه‌ها فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در دیدار با گروهی از اعضای مرکز آموزشی منتظران شهدا با بیان اینکه انسان‌ها در برابر سخنان الهی دو دسته هستند اظهار کرد: برخی تنها آیات قرآن را می‌شنوند و تأثیری بر روی آنها ندارد اما در مقابل گروه دیگری هستند که سخن حق را به گوش دل می‌شنوند و اشک بر چشمانشان جاری می‌شود.

وی افزود: پیامبران و اهل بیت(ع) به منظور آشنا کردن مردم با دستورات الهی به میان امت‌ها آمده‌اند زیرا آنچه از مادیات در نزد انسان‌هاست چندان ارزشی ندارد و اصالت حقیقی مربوط به معنویت و ایمان به خداست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان نباید فریب سرگرمی‌های مادی را بخورد گفت: آنچه ماندگار است ارزش دارد؛ ایمان و معرفت به خدا چیزی است که همواره باقی می‌ماند و به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

وی ادامه داد: چنانچه انسان فقط به مادیات توجه کند تا زمانی که زنده باشد ممکن است ارزش داشته باشد اما وقتی خالق حقیقی را بشناسد و تمام کارهایش را برای رضای او انجام دهد آنگاه ارزشی فراتر از تاریخ خواهد داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه تنها خداوند همیشگی و ماندگار است گفت: سایر موجودات در کف قدرت پروردگار هستند و سرانجام از بین می‌روند؛ تنها اولیای الهی و بزرگان دینی هستند که به دلیل ترک دنیا پرستی و تقویت ایمان و اخلاق همواره نام و یادشان در اذهان باقی می‌مانند و همگان به نیکی از آنها یاد می‌کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: مؤمنان باید در مقابل دشمنان تنها به خداوند تکیه داشته باشند و در این صورت مستکبران هم نمی‌توانند در آنها نفوذ کنند اما اگر فریب ظواهر را بخورند و به وعده‌های دشمنان اعتماد کنند آنگاه با شکست روبه‌رو خواهند شد.

وی با تاکید بر اطاعت‌پذیری از فرامین ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی گفت: توجه به معنویت و خدمت‌ خالصانه برای خداوند همواره در سخن رهبر انقلاب و مراجع تقلید مورد تاکید قرار می‌گیرد و مسئولان هم در این میان باید با مردم‌داری و حل مشکلات آنها زمینه حضور پرشور ملت در صحنه را فراهم کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: خداوند ولایت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را برای مسلمانان مقرر فرموده و امروز هم ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری که نایب عام امام عصر(عج) است در واقع پذیرفتن فرمان خداوند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول