اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان خبر داد

مصوبه تغییر کاربری زمین کشاورزان شرق اصفهان به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از مصوبه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزان شرق اصفهان به کاربری‌های مرتبط در وضعیت کمبود آب در استان به خصوص در منطقه شرق خبر داد.

مصوبه تغییر کاربری زمین کشاورزان شرق اصفهان به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز در جمع مسئولان استان با اشاره به مشکلات مردم منطقه شرق اصفهان اظهار کرد: در طی جلساتی که در مورد این مشکل در استانداری اصفهان برگزار و مشخص شد که دو یا سه کار خلاف آمایش سرزمینی در طی این 10 سال گذشته رخ داده که یکی از آنها استقرار صنایع آب در اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یک منبع آب سطحی محدود در اختیار داشتیم، افزود: اکنون این منبع آبی کاهش یافته است، اما معیشت چند صد هزار نفر در استان و اقتصاد کشور به این صنایع وابسته و اکنون نمی‌توان کاری کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین نوع الگوی کشت در شرق اصفهان و نیز بخش  غربی استان مناسب نبوده چنانکه با در گذشته کاشت برنج در برخی از این قسمت‌ها داشته، اما اکنون با مشکل کمبود آب و تمایل کشت برنج توسط کشاورزان آن منطقه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: البته باید برای موضوع آب بهاره با برنامه‌ریزی روشن وارد کار و در کنار آن صنایع کوچک را در شرق اصفهان فعال کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه کسر خروجی آب به سمت یزد را به طور جدی دنبال می‌کنیم، ادامه داد: در تصمیمات اخیر مصوبه‌ای برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به کاربری‌های مرتبط همچون مرغداری و دامپروری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سه کارگروه ویژه این قضیه را دنبال می‌کنند، گفت: ما یکی از تسهیلات ویژه یا را که برای شرق استان را در نظر گرفته‌ایم، اولویت و سرعت در تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان همچنین از برگزاری جلسه مشترک برای عملیاتی کردن تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان در روز دوشنبه با فرمانداری اصفهان خبر داد.

انتهای پیام/63012/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول