اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

به منظور پیشبرد مذاکرات بر سر خط لوله گاز «صلح»

شرکت‌های گازی بزرگ پاکستان راهی تهران می‌شوند

خبرگزاری فارس: 2 شرکت بزرگ گازی پاکستان به منظور پیشبرد مذاکرات بر سر اجرای خط لوله گاز صلح فردا راهی تهران می‌شوند این در حالی است که به احتمال زیاد نشست آتی این شرکت‌ها و طرف ایرانی در دبی برگزار می‌شود.

شرکت‌های گازی بزرگ پاکستان راهی تهران می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، هیئتی تجاری از کشور پاکستان جهت مذاکره در مورد دریافت گاز مایع و تأمین منابع انرژی امروز راهی جمهوری اسلامی ایران می‌شود که سرپرستی این هیئت را شخصی به نام «شیرخان» به عهده دارد.

براساس این گزارش قرار است در این دور از مذاکرات، شرکت فرانسوی «فرانس اویل» نیز حضور داشته باشد.

همچنین مدیران شرکت «سوئی نادران» و «سوئی سدرن»، 2 شرکت بزرگ گازی پاکستان نیز در این مذاکرات شرکت می‌کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هیئت‌های تجاری پاکستان و ایران قرار است در «دبی» نیز با هم ملاقات کنند که محور مذاکرات دبی دریافت منابع انرژی از ایران ذکر شده است.

تاریخ دقیق مذاکرات 2 کشور در دبی مشخص نشده اما ظرف چند روز آینده تاریخ دقیق این مذاکرات تعیین و اعلام خواهد شد.

همچنین خبرها حاکی از آن است که «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان تا یک هفته آینده راهی ایران می‌شود تا قرارداد قطعی پروژه خط لوله گاز «صلح» و سایر پروژه‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران را به امضا برساند.

دریافت نفت خام از ایران و احداث مشترک پالایشگاه نفت در بندر «گوادر» جزو برنامه‌های مذاکرات آینده ایران و پاکستان می‌باشد.

رسانه‌های پاکستانی طی روزهای گذشته با پوشش وسیع اقدامات جدی ایران و پاکستان در بهبود روابط و احداث خط لوله گاز صلح این امور را در واقع دهن‌کجی کشورشان به فشارهای آمریکا عنوان کرده و نوشتند: با وجود تهدید‌های آمریکا علیه پاکستان و تحریم ایران، 2 کشور همسایه در حال گسترش روابط با یکدیگر هستند.

ساخت پالایشگاه نفت در بندر گوادر، تلاش برای دریافت نفت خام و گاز مایع از ایران و موافقت جمهوری اسلامی ایران برای دریافت گندم و سایر محصولات کشاورزی از پاکستان نشان‌دهنده عمق روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول