اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی مجامع امور صنفی یزد مطرح کرد

عدم درج قیمت تخلف صنفی است/ 5 میلیارد ریال جریمه واحدهای متخلف

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان یزد با بیان اینکه به شدت با تخلفات صنفی برخورد می‌شود، گفت: عدم درج قیمت از سوی واحدهای صنفی تخلف محسوب می‌شود و مورد برخورد جدی قرار می‌گیرد.

عدم درج قیمت تخلف صنفی است/ 5 میلیارد ریال جریمه واحدهای متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید دره‌شیری ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: در ایام پایانی سال نظارت بر قیمت کالاها، درج قیمت، صدور فاکتور و بررسی گران‎‌فروشی‌‏ها بیش از پیش شده و در اولویت کاری واحد بازرسی مجمع امور صنفی استان یزد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طی دی ماه سال‌جاری بیش از 65 هزار فقره بازرسی از واحدهای مختلف صنفی استان صورت گرفته است، افزود: در این زمینه 4 هزار و 326 فقره پرونده تخلف توسط مجمع امور صنفی استان تشکیل شده و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به جریمه صادره برای واحدهای متخلف عنوان کرد: در روند رسیدگی به پرونده‌ها مبلغ 5 میلیارد ریال برای واحدهای متخلف جریمه در نظر گرفته شده است.

* 5400 فقره شکایت مردمی به مجمع اصناف یزد رسید

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان یزد همچنین از طرح شکایت مردمی از ابتدای سال جاری تاکنون در مجمع اصناف یزد خبر داد و گفت: در این مدت 5 هزار و 400 فقره شکایت مطرح شده است که 2هزار و 200 پرونده معادل 40 درصد از این شکایات به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 2هزار و 300 پرونده نیز با جلب رضایت شاکی مختومه شده است.

وی بیان داشت: در بررسی از پرونده‌های تشکیل شده مشخص شد که در 600 پرونده نیز تخلفی صورت نگرفته و شکایت مطرح شده قابل رسیدگی نبوده است.

* فعالیت 8هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در یزد

دره‌شیری همچنین از شناسایی بیش از 8 هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان یزد خبر داد و یادآور شد: از مجموع 25 هزار واحد صنفی در استان یزد، 8 هزار واحد فاقد پروانه کسب هستند.

وی عنوان کرد: از ابتدای مرداد ماه سال 88 تاکنون، 14 هزار واحد صنفی فاقد پروانه درسطح استان شناسایی شدند که بیش از 5 هزار واحد صنفی نسبت به اخذ پروانه اقدام کرده‌اند.

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان یزد، عمده تخلف واحدهای صنفی را عدم درج قیمت بر روی کالاها برشمرد و گفت: امیدواریم واحدهای صنفی استان این موضوع را به خوبی رعایت کنند.

* اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز از اول اسفند تا 15 فروردین

وی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهار داشت: طرح ویژه نظارت نوروزی در استان یزد از ابتدای اسفند ماه در حال اجراست و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

دره‌شیری با اشاره به اینکه جلوگیری از افزایش قیمت و عرضه کالا با کیفیت مناسب از اهداف مهم اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی به شمار می‏رود، ادامه داد: این طرح تا 15 فروردین ماه سال آینده اجرا می‏شود.

انتهای پیام/2464/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول