اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهم و دهم ماه جاری

همایش سراسری گروه‌های تخصصی عمران در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار مرکزی از برگزاری هشتمین همایش سراسری گروه‌های تخصصی عمران در اراک خبر داد.

همایش سراسری گروه‌های تخصصی عمران در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هوشنگ بازوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش سراسری گروه‌های تخصصی عمران نهم و دهم اسفند ماه به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با هدف ترویج توجه به صنعتی‌سازی ساختمان و پرهیز از ساخت‌ و سازهای سنتی برگزار می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: امروزه افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن نیاز روزافزون به مسکن و نیز ناکارا بودن سیستم‌های سنتی و متداول در تولید انبوه مسکن پرداختن به صنعتی‌سازی را ضروری کرده که این مهم باید مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

بازوند ادامه داد: امروزه نیاز شهرها به حجم زیاد مسکن مدیران را ملزم می‌کند که صنعت ساختمان کشور را از سنتی‌سازی به مرحله صنعتی‌سازی سوق دهند و در این راه نوآوری و ارتقای کیفیت ساخت و ساز و تحول در بخش صنعت ساختمان ‌سازی اهمیت ویژه‌ای دارد که برگزاری همایش گروه‌های تخصصی عمران از راهکارهای موثر برای رسیدن به این نوآوری‌ها است.

بازوند با اشاره به ضریب صنعتی سازی در کشور خاطر نشان ساخت: در حال حاضر صنعتی‌سازی در کشورهای پیشرفته 80 درصد است، در حالی که این ضریب در ایران از پنج درصد بالاتر نرفته است که باید  در این زمینه چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه صرفه اقتصادی در ساختمان سازی به صورت صنعتی با بهره‌وری از انرژی تا 60 درصد، 30 تا 40 درصد نسبت به سنتی سازی کمتر است، افزود: افزایش پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ 250 میلیون ریال برای هر واحد، فرهنگسازی عمومی، اطلاع‌رسانی در مورد زیبایی و استقامت، سبک‌سازی و تسریع در ساخت، ساختمان‌های صنعتی از راهکارهای موثر در افزایش گرایش مردم به ساخت و ساز صنعتی دانست.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی نیز گفت: هشتمین همایش سراسری گروه‌های تخصصی عمران در اراک با حضور مسئولان نظام مهندسی کشور و وزارت راه و شهرسازی و به منظور بررسی موانع و راهکارهای اجرایی ساخت و ساز صنعتی برگزار می‌شود.

غلامحسن الله‌دادی اظهار داشت: هزینه تعرفه‌های نظام مهندسی در استان مرکزی حدود 3 سال است که تغییر نکرده بود و از تمام استان‌های کشور این نرخ پایین‌تر بود که امسال هزینه تعرفه‌ها افزایش یافت اما هنوز نسبت به کشور پایین‌تر است.

وی افزود: شرایط افزایش تعرفه‌های مهندسی ساختمان در مقابل تقویت نظارت بر ساخت و سازها و جلوگیری از تخلف‌ها صورت گرفته است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد قاطع از سوی مراجع قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/87005‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول