اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت همدان:

همدان ظرفیت خوبی در استعدادیابی ورزش رده سنی پایه دارد

خبرگزاری فارس: معاون تربیت ‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در چند سال اخیر با اجرای طرح‌های مختلف ورزشی در بین دانش‌‌آموزان، در سطح همدان شاهد بروز و کشف استعداد‌های خوبی بوده و هستیم.

همدان ظرفیت خوبی در استعدادیابی ورزش رده سنی پایه دارد

عبدالله جعفری در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: در سال گذشته تفکیک معاونت پرورشی و تربیت بدنی سابق به دو حوزه مجزا یکی از اقدامات مثبت وزارت آموزش و پرورش بود که موجب شد از غفلتی که در چند سال اخیر در بحث تربیتی بدنی در رده‌های سنی پایه در همه رشته‌های ورزشی صورت گرفته بود رفع شود.

وی افزود: تفکیک معاونت پرورشی و تربیت ‌بدنی سابق به دو حوزه مجزا با عناوین معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت تربیت بدنی و سلامت موجب شد تا با تغییرات ساختاری در این معاونت حساس در وزارتخانه روند رو به رشد پرداختن و توجه به تربیت‌بدنی در بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی بیش از پیش شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته این طرح تفکیکی در تمام استان‌های کشور اجرایی شده و به صورت تخصصی مسایل و برنامه‌های ابلاغی از وزارتخانه اجرا و پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس طرح جدید اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در دو بخش کارشناسی جداگانه دختران و پسران مشغول فعالیت هستند که در حال حاضر در اداره کل استان همدان بیش از هفت نفر از کارشناسان برجسته ورزشی در این اداره در بحث تربیت‌ بدنی به صورت تخصصی و آکادمیک حضور دارند.

جعفری ابراز داشت: در گذشته گروه سلامتی و پیشگیری در معاونت پرورشی و تربیت ‌بدنی فعالیت داشت که اکنون به اداره سلامت و تندرستی ارتقا یافته و همچنین اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از ادارات مجزا شده در بخش تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در معاونت تربیت بدنی و سلامت، سه اداره فوق همکاری بین دستگاهی خوبی با هم دارند و برآیند همکاری این سه حوزه توجه بیشتر به سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی خواهد بود که در کنار حوزه آموزش و پرورش که داریم به دنبال رسیدن به اهداف که از قبل طراحی و تدوین شده هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اذعان کرد: در این سند نیاز بود که تربیت بدنی فعالیت‌های خود را در درون مدرسه‌ها بیشتر از قبل ملموس و مشهودتر باشد که از این رو برنامه محوری که در معاونت تربیت بدنی وزارتخانه ایجاد شده باعث شور و نشاط در بین تمام دانش‌آموزان اعم از دختر و پسر در مقطع ابتدایی ایجاد شود.

وی متذکر شد: از سال 89 استراتژی برنامه‌ محوری در دستور تربیت بدنی مدارس قرار گرفته که برای شش پایه تحصیلی یک طرح ورزشی را تعریف کردند که در پایه دوم آموزش ژیمناستیک، پایه سوم آموزش شنا یا طرح سباح، در کلاس چهارم طرح طناورز، برای پایه پنجم ورزش مفرح و پرتوان تنیس و پایه ششم ابتدایی طرح دو و میدانی است.

جعفری تأکید کرد: در چند سال اخیر با اجرای طرح‌های مختلف ورزشی در بین دانش‌‌آموزان، در سطح همدان شاهد بروز و کشف استعداد‌های خوبی بوده و هستیم و این برنامه‌ محوری در آینده نزدیک تأثیراتی زیاد در رشد و رونق ورزش در مدارس سطح کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها از ابتدای سال تحصیلی شروع شده که 6 هزار دانش‌آموز در سطح استان همدان را تمام این طرح‌ها زیر پوشش قرار داده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان اضافه کرد: تعدادی از طرح‌های تربیت بدنی مدارس طرح‌های نظارتی هستند که تعدادی از این طرح‌ها قابلیت اجرایی در داخل مدارس را ندارند مانند همان طرح شنا که ما در همدان با کمبود استخر مواجه هستیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان مبنی بر اینکه که برای رفع مشکل کمبود استخر برای بهتر انجام شدن طراح سباح اقداماتی در زمینه سخت‌افزاری و ساخت و ساز انجام شده یا خیر؟ تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور احداث 12 استخر در همدان مصوب شد و در زمینه احداث این 12 استخر تاکنون به پیشرفت 40 درصدی رسیدیم که تکمیل و بهره‌برداری این تعداد استخر نیاز به اعتبارات ملی و استانی داریم.

جعفری ابراز امیدواری کرد: در نخستین فرصت این فضاها در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد چرا که تا کنون از استخر‌های سازمان ورزش و جوانان استفاده کرده‌ایم و تا کنون آموزش و پرورش استخری متعلق به خودش را ندارد و با بهره‌برداری از این 12 مورد مشکل کمبود استخر حل می‌شود.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول