اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی در کشور

سیاست تثبیت شده‌ای در مقابل فشارهای مافیای آزاد کردن واردات کالا نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هیئت مدیره لوازم خانگی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: اکنون شرایط رقابت لوازم خانگی ما ناسالم و سیاست تثبیت شده‌ای برای جلوگیری از ایجاد دور زدن واردکنندگان نسبت به قانون جدید ممنوعیت ورود لوازم خانگی وجود ندارد.

سیاست تثبیت شده‌ای در مقابل فشارهای مافیای آزاد کردن واردات کالا نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا دیانی ظهر امروز در بازدید معاون امور اقتصادی و مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از مجموعه صنعتی انتخاب و کارخانه اسنوا اظهار کرد: محصولات لوازم خانگی اسنوا، هم قدرت رقابت با محصولات خارجی و هم بر طرف کننده نیاز مردم کشور در سطوح مختلف و با سلایق متفاوت را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این محصولات از لحاظ تکنولوژی تولید، محصول، گرید انرژی و زیبایی محصولات به روز است اما در یک رقابت ناسالم اقتصادی با چند برند خارجی هستیم، که اگر توسط دولت مدیریت و شفاف سازی و نه ممنوعیت واردات، صورت گیرد، به نفع تولید کنندگان داخلی است.

رئیس انجمن هیئت مدیره لوازم خانگی تصریح کرد: البته ما شفافیت واردات قانونی را می‌خواهیم،زیرا معتقد به توان رقابت در بعد قیمت و برندینگ را داریم.

* با وجود ممنوعیت تبلیغ از برندهای خارجی اما هنوز تبلیغ صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: از طرفی دیگر بحث امکانات و تبلیغات از محصولات مختلف برای برندهای خارجی را داریم که با وجود فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی، حمایت تبلیغی از برندهای مختلف خارجی هم کنون صورت می‌گیرد.

دیانی گفت: این در حالی است که در شورای عالی شورا و نیز  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لحاظ شده است، اما تبعیت صورت نگرفته است.

وی افزود: با این وجود هنوز کالاها و برندهای خارجی در کشور وجود اما واردکنندگان لوازم خانگی در این شرایط هم کم اظهاری می‌کنند و هم مالیات کمتری می‌پردازند.

رئیس انجمن هیئت مدیره لوازم خانگی ادامه داد: اکنون شرایط رقابت لوازم خانگی ما ناسالم است و این در حالی است که کشور توانمندی رقابت را با محصول خارجی را دارند.

* تولیدکنندگان مشکل عبور موقت مواد اولیه و قطعات دارند

وی در مورد صادرات محصولات خانگی کشور به سایر کشورهای خارجی افزود: تولیدکنندگان هنوز در بحث لوازم خانگی مشکلاتی را برای عبور موقت مواد اولیه و قطعات دارند که لازمه آن قوانین و راهکارهایی است که فراهم نشده است.

دیانی با بیان اینکه در بحث صادرات در بازار عراق می‌توان وارد عمل شد، ادامه داد: ما اکنون بحث برند را در سایر کشورها باید تقویت و مجوز فعالیت برندینگ و خدمات پس از فروش را فراهم کنیم.

* سیاست تثبیت شده‌ای با وجود فشارهای مافیای آزاد کردن روند واردات کالا نداریم

وی تاکید کرد: باید یک سیاست تثبیت شده‌ای با وجود فشارهای مافیای آزاد کردن روند واردات کالاها و برندهای خارجی در کشور داشته باشیم.

رئیس انجمن هیئت مدیره لوازم خانگی کشور گفت: دولت باید با ممنوعیت ورود کالاهای خارجی راهکارهایی را با توجه به رانت، در بخش تثبیت سیاست‌ها بیاندیشد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که هر روز صحبت‌های مختلفی برای آزادی واردات کالا مطرح و سیاست شفاف‌سازی و دور زدن ممنوعیت واردات جلوگیری می‌شود.

دیانی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش ظرفیت بیشتری برای تولید می‌خواهد، گفت: مشکلات عمده واحدهای تولیدی نبود سرمایه در گردش کافی در کشور با توجه به افزایش چند برابری قیمت‌ها است.

وی ادامه داد: باید تثبیت و افزایش ارز در بخش لوازم خانگی اتفاق بیفتند و قیمت متعادل،مناسب و مواد اولیه با هزینه کمتر افزایش پیدا کند.

* لوازم خانگی باید در اتاق مبادلات یک لاین اختصاصی داشته باشد

رئیس انجمن هیئت مدیره لوازم خانگی کشور تصریح کرد: تقاضای ما این است که همانند صنعت خودرو که یک لاین  اختصاصی در اتاق مبادلات دارند، برای لوازم خانگی نیز چنین راهکاری تعبیه شود.

وی افزود: انتظار داریم مسئولان همچنان به صنعت لوازم خانگی کشور اعتماد کرده و  تحت تأثیر مافیای آزادسازی واردات و ممنوعیت لوازم خانگی که اکنون امکانش در کشور وجود دارد، قرار نگیرند.

دیانی اظهار کرد: توانمندی لازم  و کافی در صنعت کشور و در نقاط مختلف کشور برای تولید لوازم خانگی با کیفیت و رقابتی با خدمات پس از فروش عالی وجود دارد.

وی افزود: در شرایطی که دشمن از نفت ما نمی‌خرد حداقل می‌توان کارهای تولیدات داخلی را از لحاظ کیفیت قابل قبول و در بازار رقابتی وارد نکنیم.

رئیس انجمن هیئت مدیره لوازم خانگی کشور ادامه داد: مسئولان در رأس واردات صنعت معدن،تجارت و گمرک جمهوری اسلامی با همکاری انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی ایران راهکارهایی را برای جلوگیری از ایجاد رانت و دور زدن وارد کنندگان نسبت به قانون جدید ممنوعیت وارد و لوازم خانگی را تدبیر کنند.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول