اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

عملیات لایروبی بندر دیلم سال آینده به اتمام می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: لایروبی بندر دیلم از سال 89 آغاز شده است و سال آینده به اتمام می‌رسد.

عملیات لایروبی بندر دیلم سال آینده به اتمام می‌رسد

 محمد راستاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه طرح لایروبی بندر دیلم از بزرگترین طرح در بنادر سنتی استان بوشهر است، گفت: عملیات لایروبی بندر دیلم با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال از اسفند 1389 آغاز شده است که با اتمام این کار ظرفیت پذیرش شناورها تا سه برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت بندر دیلم 50 تا 60 هزار تن است، که با اتمام عملیات لایروبی، ظرفیت پذیرش در این بندر به سه برابر افزایش می‌یابد و به حدود 200 هزار تن می‌رسد.

راستاد، ایجاد فضای دریایی مناسب برای پهلوگیری و پارکینگ شناورها، ایجاد مانع برای عدم تاثیرگذاری سیلاب‌های فصلی منطقه در محدوده بندر به‌ویژه در ارتباط با آورد رسوبی و رونق فعالیت صیادی و تجاری را از اهداف اجرای طرح لایروبی بندر دیلم دانست.

وی در ادامه به ساخت شناور جمع‌آوری آلودگی‌های دریایی برای بنادر استان بوشهر خبر داد و گفت: این شناور که عملیات ساخت آن آغاز شده است سال آینده تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی استان می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: شناور جمع‌آوری آلودگی‌های دریایی که ساخت آن 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

راستاد، پاکسازی آلودگی‌های نفتی منطقه خلیج فارس و حفظ محیط زیست دریایی را از اهداف ساخت این شناور عنوان کرد.

وی از آغاز ساخت تاسیسات پشتیبانی بندر دیر خبر داد و تاکید کرد: اجرای طرح تاسیسات پشتیبانی بندر دیر شامل ساختمان اداری، برج کنترل ترافیک دریایی، ایستگاه آتش‌نشانی و انبار سرپوشیده با هدف ایجاد رونق اقتصادی آغاز شده و سال 1393 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان یادآور شد: این عملیات با سرمایه‌گذاری 75 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول