اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت

قدردانی بسیج دانشجویی گیلان از انسیه شاه‌حسینی

خبرگزاری فارس: جمعی از دانشجویان بسیجی گیلان در جشنواره فیلم فجر رشت از فعالیت انسیه شاه‌حسینی کارگردان ایرانی در حوزه سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قدردانی کردند.

قدردانی بسیج دانشجویی گیلان از انسیه شاه‌حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر رشت در سالن وارش مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر در بخشی ویژه توسط جمعی از بسیجیان سازمان بسیج دانشجویی گیلان از تلاش‌های انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینمای ایران در عرصه سینمای انقلاب و دفاع مقدس تجلیل شد.

نماینده جمعی از دانشجویان بسیجی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به انگیزه قدردانی جمعی از دانشجویان بسیجی از این کارگردان سینمای ایران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره سینمای دفاع مقدس فرمودند «هر کس در این زمینه کار کند جهاد کرده است».

علی فتحی، با بیان اینکه فیلم «زیباتر از زندگی» ساخته انسیه شاه‌حسینی درباره زندگی شهید «علم‌الهدی» از سرداران و شهدای دانشجوی جنگ تحمیلی ساخته شده است، افزود: این فیلم مورد توجه جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های گیلان قرار گرفته است.

وی به برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر در رشت اشاره کرد و گفت: جمعی از دانشجویان بسیجی با همکاری سازمان بسیج دانشجویی تصمیم گرفتند که از انسیه شاه‌حسینی قدردانی کنند.

عضو بسیج دانشجویی استان، فعالیت‌های هنری انسیه شاه حسینی را یک جهاد بزرگ در عرصه سینمای انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: وی فردی با اخلاق و متعهد است و با ساخت فیلم «زیباتر از زندگی» برای سینمای دفاع مقدس حرکت خوبی انجام داد.

فتحی با اشاره به سخنان اخیر امام خامنه‌ای در دیدار سینماگران و دست‌اندرکاران جشنواره فیلم عمار، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند «در عرصه هنر اسلامی و سینمای دینی جوان‌های مؤمن، با طراوت و شاداب و دارای نگاه نو و همت استوار موتور محرک برای حرکت به سوی اهداف هستند».

وی وظیفه نسل جوان انقلاب اسلامی را سنگین برشمرد و خاطرنشان کرد: جوانان مؤمن و متعهد باید بیش از پیش در عرصه سینمای انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کنند و برای اعتلای سینمای ارزشی، دینی و ایرانی اسلامی گام بردارند.

به گزارش فارس، در این تجلیل که توسط جمعی از بسیجیان سازمان بسیج دانشجویی گیلان انجام شد، هدیه‌ای به رسم یادبود به پاس تلاش و فعالیت انسیه شاه‌حسینی در حوزه سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به وی اهدا شد.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان و نویسنده متولد 1333 از شهرستان گرگان و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما است.

شاه‌حسینی فعالیت هنری خود را با کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد.

«غروب شد بیا» نخستین فیلم بلند شاه‌حسینی بود و «پنالتی»، «شب بخیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» از آثار دیگر این هنرمند است.

انتهای پیام/2300/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول