اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران:

ایجاد یاس در جامعه از منکرات سیاسی است

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار گچساران گفت: ایجاد یاس در جامعه از منکرات سیاسی است.

ایجاد یاس در جامعه از منکرات سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران اظهار کرد: امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها دو اصل مهم ارزشی و پذیرفته شده بوده که همیشه در طول تاریخ و زندگی انسان‌ها وجود داشته است.

وی افزود: امر به معرف و نهی از منکر منطبق با عقل و خرد انسان است. سجادپور فرایند ایجاد شناخت و شکل‌دهی باید و نبایدها را از جمله مهم‌ترین مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ایجاد شناخت و آگاهی نسبت به معروف‌ها و کسب بینش صحیح نسبت به منکرات و عوامل تهدید ارزش‌ها از دیگر مأموریت‌های این ستاد است.

بی‌تفاوتی نسبت به منکرات سبب نابودی جامعه می‌شود

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران با نقل حدیثی از امام محمد باقر(ع) با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: خداوند به حضرت شعیب وحی کرد که صدهزار نفر از قوم ترا هلاک خواهم کرد در حالی‌که 40 هزار نفر از آنها اهل مصیبت بوده و دیگر افراد از خوبان قوم تو هستند اما به دلیل این‌که آنها با اهل گناه سستی کرده و امر به معرف و نهی از منکر را به جا نیاوردند و بی‌تفاوت بودند به غضب من گرفتار خواهند شد.

سجادپور با بیان این‌که همه منکرات موجود در جامعه امروز به موی بلند یک جوان خلاصه نمی‌شود، تأکید کرد: به نظر می‌رسد در ایام پیش‌روی انتخابات و خرید‌های نوروزی مردم باید از منکرات سیاسی و اقتصادی در جامعه غافل نباشیم.

بداخلاقی‌های سیاسی جزء منکرات سیاسی هستند

وی بداخلاقی‌های سیاسی ناشی از فقدان پایگاه اجتماعی افراد را که به عنوان یک منکر نتایج ناخوشایندی در جامعه ندارد را از جمله مهم‌ترین منکرات سیاسی در جامعه دانست و تصریح کرد: تبلیغات سوء و نشر اکاذیب در جامعه، بزرگ‌نمایی دشمن استکباری و ایجاد یأس و ناامیدی در میان افراد جامعه از دیگر منکرات سیاسی به شمار می‌رود.

سجادپور با اشاره به وجود منکرات اقتصادی با توجه به شرایط کنونی تحریم‌ها در جامعه عنوان داشت: منکرات گران‌فروشی، احتکار و منکرات جوسازی افراد خاص که سبب ایجاد تورم در جامعه می‌شود از دیگر منکرات اقتصادی به شمار می‌رود که باید با این موارد برخورد کرد.

معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار گچساران حمایت مسئولان از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان و بازوان اجرائی شهرستان، به مأموران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در اجرای تذکرات لسانی کمک‌های لازم به به عمل آورند.

سجادپور با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط معاونت تشکل‌های مردمی عنوان داشت: بعد از برگزاری این کلاس‌ها برای پذیرفته‌ شدگان گواهی آموزش صادر شود.

وی با بیان این‌که در گزینش افراد عامر و ناهی دقت نظر بیشتری لازم است، تأکید کرد: در زمینه تأثیرگذاری هر چه بیشتر تذکرات لسانی،آموزش‌های لازم لازم به افراد ارائه شود تا تذکر لسانی نتیجه و تبعات منفی نداشته باشد.

سجادپور استقرار دفتر و کانکس در محل پارک‌ها و اماکن زیارتی در تعطیلات نوروزی را لازم و ضروری دانست و گفت: در راستای انجام مأموریت‌های مشابه امر به معروف و نهی از منکر، جلسه‌ای مشترک میان مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد مردمی پیش‌گیری و ستاد حفاظت اجتماعی با حضور اعضای هسته‌های مرکزی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/82001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول