اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

بزرگ‌ترین امر به معروف موضع‌گیری علیه آل خلیفه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: امروز بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر موضع‌گیری علیه جنایات آل خلیفه است؛ اگر این امر تاکنون صورت گرفته بود شاید منجر به عقب‌نشینی ظالمان شده بود.

بزرگ‌ترین امر به معروف موضع‌گیری علیه آل خلیفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم دومین سالروز قیام مردم بحرین که با عنوان «دو سال مقاومت در مظلومیت مضاعف» در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: مهاجرت دادن وهابیون به بحرین توسط آل خلیفه به منظور تغییر ترکیب جمعیتی شیعیان در این کشور از جمله ابزارهای ظالمان برای تسلط بر پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

بحرینی‌ها همواره مدافع اهل بیت(ع) بوده‌اند

وی افزود: بحرینی‌ها در طول تاریخ همواره مدافع اهل بیت(ع) بوده‌اند؛ علما و مراجع بزرگی هم در سده‌های اخیر از میان شیعیان این کشور برخاسته‌اند.

امام جمعه اراک حوادث دو سال گذشته بحرین را آزمونی بزرگ برای مردم این کشور دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم آل سعود در سرکوب مردم بحرین مشارکت دارد و این بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‌های این‌چنینی موجب می‌شود مردم بحرین بدانند که تنها نیستند و شیعیان به ویژه در ایران به یاد آن‌ها هستند.

مسئله بحرین درس مقاومت بزرگی برای همه آزادی‌خواهان است

دری نجف‌آبادی با اشاره به حمایت معنوی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در طول دو سال گذشته از مظلومان بحرین بیان داشت: مسئله بحرین درس مقاومت بزرگی برای همه آزادی‌خواهان جهان است.

امام جمعه اراک خطاب به مدعیان حقوق بشر جهان گفت: آیا امروز به ظلمی که بر شیعیان بحرین می‌رود راضی هستید؟

وی عنوان داشت: اقدامات وحشیانه آل خلیفه تداوم نخواهد داشت و سران این کشور باید سرگذشت عبرت‌آموز دیکتاتورهایی چون قذافی، مبارک، صدام و رضاشاه را ببینند و درس بگیرند.

دری نجف‌آبادی با انتقاد از سکوت یا حمایت علمای برخی کشورهای اسلامی از جنایات رژیم آل خلیفه ابراز کرد: رسالت بزرگی بر دوش علمای مسلمان است و امروز بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر موضع‌گیری علیه جنایات آل خلیفه است؛ اگر این امر تاکنون صورت گرفته بود شاید منجر به عقب‌نشینی ظالمان شده بود.

امام جمعه اراک برخورد دوگانه غرب و برخی کشورهای اسلامی با مسئله بحرین و سوریه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: شاهد هستیم گروهی تروریست در سوریه به کشتار مردم می‌پردازند اما مورد حمایت غرب و برخی کشورهای به ظاهر مسلمان هستند و جالب اینکه همین کشورها جمهوری اسلامی را به دلیل حمایت از مظلومان بحرین متهم می‌کنند که در سوریه دخالت کرده است.

موافق حل مسالمت‌آمیز مسئله سوریه هستیم

وی ادامه داد: مسئله سوریه باید از طریق مسالمت‌آمیز حل شود، ایران با درگیری و کشتار در این کشور مخالف است و عقیده دارد سرنوشت سوریه باید به دست مردم همین کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول