اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان:

مداحان از نقل مسائل تفرقه‏انگیز و به دور از واقع بپرهیزند

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان گفت: مداحان، نوحه‏خوانان و مرثیه‏سرایان در هر شرایطی باید از گفتن و نقل مسائل تفرقه‏انگیز و به دور از واقع بپرهیزند.

مداحان از نقل مسائل تفرقه‏انگیز و به دور از واقع بپرهیزند

حسن سعدالدین در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: مداحان، نوحه‏خوانان و مرثیه‏سرایان باید معلومات بالایی داشته باشند و همواره به ارتقای دانش خود توجه کنند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان تصریح کرد: فقط اینکه مداحی، صدا و صوت خوبی داشته باشد، مهم نیست و نمی‏توان این امر را ملاک کار خوب قرار داد؛ بلکه داشتن معلومات و دانش کافی نیز باید مد نظر باشد.

وی بیان کرد: منابعی که مداحان، نوحه‏خوانان و مرثیه‏سرایان بر اساس آن به روایت‏خوانی می‏پردازند و اشعارشان را از آن نقل می‏کنند، باید کاملاَ مستند و قابل اتکا باشد.

مدیریت محتوایی و درون‏مایه‏ای مجالس عزاداری انجام شود

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان افزود: روایاتی که در جمع مردم بیان می‏شود، باید محکم و مستند باشد و مداحان، نوحه‏خوانان و مرثیه‏سرایان در هر شرایطی از گفتن و نقل مسائل تفرقه‏انگیز و به دور از واقع بپرهیزند.

سعدالدین اضافه کرد: مدیریت محتوایی و درون‏مایه‏ای مجالس عزاداری بسیار مهم است و همواره باید به این مسئله اساسی در کار مداحی توجه داشت.

وی تصریح کرد: آموزش مستمر مداحان از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان و کانون مداحان باید مورد توجه قرار گیرد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان همچنین بر لزوم آسیب‏شناسی اقدامات و فعالیت‏ها در حوزه مداحی در شهرستان سمنان تاکید کرد و ادامه داد: توجه به مقوله نماز باید یکی از اصول اساسی در کار مداحان، نوحه‏خوانان و مرثیه‏سرایان باشد.

مداحان به اصل بصیرت‏افزایی توجه کنند

سعدالدین گفت: این قشر تاثیرگذار جامعه، همواره به ترویج و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در مجالس عزاداری و هنگام مداحی توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: مداحان باید در کار خود به شکل محسوسی به اصل بصیرت‏افزایی توجه کنند و افزایش بینش و آگاهی جامعه یکی از مهم‏ترین وظایف مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی محسوب می‏شود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان ادامه داد: مداحان، نوحه‏خوانان و مرثیه‏سرایان و همچنین ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید همواره بصیرت‌افزایی و افزایش آگاهی و بینش مردم را در سروده‌ها، مصائب، مدایح، شعرهای اجتماعی و عرفانی خود لحاظ کنند و در همه حال به ارتقای سطح علمی و مذهبی جامعه توجه کنند.

انتهای پیام/2249/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول