اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی-37

عظیم‌زاده‏اردبیلی: اضمحلال خانواده‌ها در جوامع غربی مشهود است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: امروز اضمحلال خانواده‌ها در جوامع غربی مشهود است و باید قدر اسلام را دانست.

عظیم‌زاده‏اردبیلی: اضمحلال خانواده‌ها در جوامع غربی مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی پیش از ظهر امروز در سخنانی در جمع شماری از بانوان سمنانی، با نگاهی به دیدگاه اسلام و تعالیم اسلامی در خصوص زنان اظهار داشت: بیش از هزار و 434 سال قبل پیامبر عظیم‌الشأن اسلام فرمودند «‌المرأة ریحانة و لیست بقهرمانة»‌؛ زن ریحانه است؛ قهرمان نیست و حضرت زهرا (س) نیز فرمودند «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل» جهاد،‌کوشش و برتری زن مسلمان خوب شوهرداری کردن است.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) بیان داشت: امروز اگر در جوامع غربی و برخی از بلاد شاهد اضمحلال خانواده‌ها هستیم، به دلیل این است که زن زمینه آرامش مرد و مرد زمینه آرامش زن را فراهم نمی‏کند.

عظیم‌زاده‏اردبیلی اظهار داشت: «تبعل» صرفاً محدود به روابط خاصه نمی‌شود؛ بلکه مفهومی وسیع‏تر یعنی آرامش روانی، رفتاری و رسیدن به تعالی و تکامل را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب، 13 درصد از بانوان در عرصه‌های علمی حضور داشتند اما امروز در جامعه بعد از انقلاب پس از گذر 34 سال شاهد حضور 66 درصدی بانوان در مراکز دانشگاهی هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: زنان و دختران حضوری فعال در عرصه‌های علمی و اجتماعی دارند و این خوب است؛ اما اگر مردان در عرصه‏های اجتماعی و علمی حضورشان کم‏رنگ شود، به مرور زنان در جامعه دچار خسران می‌شوند.

وی گفت: مسئولان امر باید زمینه و امکانات حضور دختران و پسران را در عرصه‌های اجتماعی و علمی فراهم کنند تا فرایند شکل‌گیری خانواده سالم در جامعه شکل گیرد؛ چرا که در غیر این صورت دختران دچار افسردگی می‌شوند و پسران امنیت شغلی خود را از دست می‌دهند.

عظیم‌زاده‏اردبیلی اظهار داشت: فراموش نکنیم که نباید در دفاع از کیان و موضع خانواده و زنان و دفاع از ارزش‌ها و نگریستن به این مقوله دچار افراط و تفریط شویم؛ چرا که در این صورت جامعه سیر موفقیت‌آمیزی نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: باید رسالت‌ و ارزش‌ها و آرمان‌هایی که شهدا جان خود را در این راه دادند، حفظ شود و همگان باید از خداوند متعال بخواهیم در راه دفاع از ولایت فقیه و حفظ دستاوردها انقلاب اسلامی ایران ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول