اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقدام اساسی برای توسعه صادرات و تولید ملی انجام نداده‌ایم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هیچ اقدام اساسی برای توسعه صادرات و تولید ملی انجام نداده‌ایم و این در حالی است که از منابع سرشار خدادادی بهره‌مند هستیم.

اقدام اساسی برای توسعه صادرات و تولید ملی انجام نداده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در میزگرد آرای نقشه راه صنعت کاشی یزد اظهار داشت: باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان قدم برداریم و این ادبیات را در صنایع به کار ببریم.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس کشور و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان، بهترین راه برای حل مشکل اقتصاد کشور، بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان است.

پورابراهیمی بیان داشت: با گذشت 34 سال از عمر انقلاب، هنوز هیچ اقدام اساسی برای توسعه صادرات و تولید ملی انجام نداده‌ایم اما کشوری نظیر ترکیه با وجود عدم بهره‌مندی از ذخایر معدنی و چرخه صنعت، 10 سالی است با اتکا به دانش نخبگان خود و بهره‌گیری آن در صنعت، از کشور ما جلوتر رفته است.

وی اظهار داشت: تحریم‌های دشمن با بهره‌گیری از دانش و ایده دانشگاهیان می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

* آینده‌گری ما در زمینه صادرات ضعیف است

رئیس اتاق بازرگانی استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد در زمینه صنایع از قطب‌های مهم کشور است اما در بحث صادرات ضعیف بوده و هرگز آینده‌نگر نبوده‌ایم.

محمدرضا قمی افزود: امید است با تدوین نقشه راه صنعت کاشی و سرامیک، آینده درخشانی را برای توسعه و کسب بازارهای جهانی داشته باشیم و با تعامل بین صنعت و دانشگاه، ایده‌های مطلوبی برای صادرات به دست آوریم.

* میزان صادرات استان یزد در زمینه کاشی شایسته نیست

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد گفت: یزد از قطب‌های مهم تولید کاشی و سرامیک کشور است و با توجه به حجم بالای تولید و پتانسیل‌های مهم استان، جایگاه صادرات این صنعت در کشور شایسته نیست.

محمدحسین فنایی اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس و مسئولان، موانع را از سر راه صادرات این صنعت برداشته و صنعت‌گران را تشویق کنند.

* تولیدات استان یزد دارای برند ویژه در کشور هستند

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این میزگرد گفت: استان یزد به لحاظ وجود صنایع و تلاش و کوشش مردم این دیار، محصولات و تولیداتی دارای برند ویژه و خاص در کشور دارد.

محمدمهدی زارع اظهار داشت: استان یزد در زمینه صنعت در کشور در رتبه ششم کشور قرار دارد و در ذخائر معدنی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر 43 واحد صنعتی در زمینه تولید کاشی و سرامیک  فعال هستند و ظرفیت تولید کاشی در آینده به 247 میلیون مترمکعب خواهد رسید.

زارع یادآور شد: 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می‌شود و هم‌اکنون تنها کشورهای همسایه و چند کشور اروپایی این محصولات را خریداری می‌کنند و امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان، بازارهای جهانی بیشتری را به دست آوریم.

این میزگرد در حاشیه نخستین جشنواره صنعت لعاب، کاشی و سرامیک کشور در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول