اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بیان تازه‌های علمی

سمینار ریفلاکس معده در رشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: سمینار یک‌روزه و تخصصی بیماری ریفلاکس معده و مری با هدف بیان تازه‌های علمی در رشت برگزار شد.

سمینار ریفلاکس معده در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دبیر علمی سمینار ریفلاکس معده و مری ظهر امروز در جریان برگزاری این سمینار با اشاره به اینکه برای ششمین سال متوالی سمینار ریفلاکس معده و مری در رشت برگزار شد، اظهار کرد: سمینار ریفلاکس معده و مری جزو سمینارهای سالانه مرکز تحقیقات گوارش و کبد است.

فریبرز منصور قناعی، سمینار ریفلاکس معده و مری را دارای امتیاز بازآموزی دانست و گفت: تمام گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی در این سمینار تخصصی حضور مؤثری دارند.

وی با اشاره به اینکه بیان تازه‌های مربوط به بیماری ریفلاکس مطرح را از اهداف سمینار مذکور برشمرد و تصریح کرد: بیماری ریفلاکس به دلیل بازگشت اسید و محتویات معده به مری رخ می‌دهد.

به گفته این مسئول، در سمینار ریفلاکس معده و مری تازه‌هایی از نظر پاتوفیزیولوژی، سبب‌شناسی بیماری، علایم، تشخیص، درمان و روش‌های پیشگیری بیان شده است.

منصور قناعی، هدف از برگزاری سمینار مذکور را بالا بردن سطح علمی پزشکان و کارکنان حوزه بهداشت و درمان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: این سمینار در موضوعاتی از جمله علایم بالینی بیماری، درد قفسه سینه غیر قلبی، ریفلاکس معده به مری در حاملگی، ریفلاکس معده به مری در کودکان، علایم خارج از مری ریفلاکس، درمان دارویی ریفلاکس، درمان جراحی ریفلاکس معده و مری و نحوه برخورد با فرم‌های مقاوم ریفلاکس برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری ریفلاکس علاوه بر دستگاه گوارش موجب آسیب به دستگاه‌های دیگر بدن انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: این بیماری ممکن است با بروز علایم خارج از مری موجب آسیب به سیستم‌های گوش، حلق و بینی، ریه، دهان و دندان و قفسه‌سینه شود.

به گزارش فارس، سمینار یک‌روزه و تخصصی «ریفلاکس معده و مری» در آمفی‌تئاتر مجتمع آموزشی‌ درمانی رازی رشت برگزار شد.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول