اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سالمند در خانواده، مانند پیغمبر در بین امت است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حضور سالمند در بین خانواده، مانند حضور پیغمبر در بین امتش است و تکریم سالمند در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

سالمند در خانواده، مانند پیغمبر در بین امت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی‌محمد فرهادزاده در آخرین روز از همایش سراسری سلامت سالمندان که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: سالمندان بسیاری در جامعه جهانی وجود دارند که نیازمند توجه هستند.

فرهادزاده با اشاره به جایگاه سالمند از منظر دین مبین اسلام، تصریح کرد: غم و غصه، ‌تغذیه از گوشت‌های خشک شده توسط آفتاب،‌ مسکن مرطوب و بالا رفتن از پله و نردبان، عوامل پیری زودرس از منظر کتاب قرآن است.

وی ارزش معنوی سالمندان را موجب برکت کثیر در زندگی دانست و گفت: بنابر روایات، حضور سالمند در بین خانواده، مانند حضور پیغمبر در بین امتش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تفاوت دیدگاه عمیقی بین ما به‌عنوان کشور اسلامی و دیگر ملل در مورد فرد سالمند وجود دارد، اما نگاه عمده ملل به انسان بهره‌دهی است، اما نگاه اسلام به انسان خلیفه‌الهی بوده که حتی بعد از مرگ نیز انسان ارزشمند است.

وی تکریم سالمند در دین اسلام را مساوی با تکریم خداوند متعال و احترام گذاشتن به سالمند را تعظیم به خدا عنوان کرد.

فرهادزاده با تاکید بر حرمت سالمند،‌ خاطرنشان کرد: کسی که سالمند را احترام کند، از عذاب قیامت دور خواهد ماند.

وی احترام به سوابق فضیلت سالمند، مقدم قرار دادن در امور، عدم سبقت گرفتن از افراد سالمند در راه رفتن و نادان نشمردن آنان را از حقوقی برشمرد که به مقتضای سن و سالمندی باید به آن توجه داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: اگر همه ما بر اساس دین مبین اسلام با افراد سالمند برخورد کنیم، وضعیت ما در زندگی بسیار متفاوت خواهد بود و سعادت دنیا و خیرت آخرت را برای خود تامین کرده‌ایم.

انتهای پیام/2700/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول