اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

میزان تورم در گیلان حدود دو درصد کمتر از میانگین کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طبق آمار بانک مرکزی، میزان تورم در گیلان حدود دو درصد کمتر از میانگین کشور است.

میزان تورم در گیلان حدود دو درصد کمتر از میانگین کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری در جمع اعضای ستاد تنظیم بازار استان به ارائه گزارشی از وضعیت بازار پرداخت و اظهار کرد: طبق آمار بانک مرکزی، میزان تورم در گیلان حدود دو درصد کمتر از میانگین کشور است.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از بازار استان، اذعان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 385 هزار مورد بازرسی از بازار استان صورت گرفته است.

این مسئول از ذخیره‌سازی مرغ در استان خبر داد و یادآور شد: در چند روز گذشته 135 تن مرغ منجمد در بازار با قیمت هر کیلو چهار هزار و 800 تومان توزیع شده است و یک‌هزار و 700 تن نیز ذخیره داریم.

وی درباره توزیع میوه شب عید، خاطرنشان کرد: برای شب عید 300 تن گوشت منجمد، 700 تن پرتقال، 500 تن سیب و یک‌هزار و 550 تن برنج آماده توزیع است.

*ضرورت تداوم بازرسی‌ها از بازار استان

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به اینکه مدیریت ذخایر کالای اساسی در تنظیم قیمت بازار مؤثر است، اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از جو روانی بازار است که ضرورت دارد در این زمینه بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام شود.

کیهان هاشم‌نیا بازرسی‌های مداوم و مستمر را اثر بخش‌تر و مهم‌تر از جریمه‌های سنگین دانست و گفت: گیلان سه درصد جمعیت کشور را دارد اما هشت درصد مرغ کشور را تولید می‌کند و نباید با افزایش غیر عادی قیمت مرغ مواجه شود.

وی افزایش تعداد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا را در کنترل قیمت‌ها مؤثر خواند و تصریح کرد: ضرورت دارد در شهر رشت دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار شود.

استاندار گیلان درباره ذخیره‌سازی مناسب کالای اساسی و مورد نیاز مردم برای بازار عید اذعان کرد: بازرسی‌ها تنها مربوط به بازار نیست بلکه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نیز نیازمند بازرسی‌های مستمر است. 

وی هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی و تولیدی را در قیمت‌گذاری کالا بسیار مهم دانست و یادآور شد: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در این زمینه غیر قابل پذیرش است.

انتهای پیام/2300/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول