اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشتی برای تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

قهرمانی به چه قیمتی؟/صبا سکوت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات دیدار صبا و حفاری اهواز در لیگ برتر فوتسال ادامه راهی بود که فصل گذشته این کمیته در مقابل تبانی‌های صورت گرفته در دیدار گیتی پسند و پرسپولیس در پیش گرفت.

قهرمانی به چه قیمتی؟/صبا سکوت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نگاهی به جرایم در نظر گرفته شده برای صبای قم به واسطه اتفاقات رخ داده در دیدار هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نشان می‌دهد که رای کمیته انضباطی مصداق بی‌عدالتی است، رایی که به نفع گیتی پسند اصفهان است که این روزها دایه مهربان‌تر از مادر شده و در قضیه‌ای که ارتباطی به این تیم ندارد اظهار نظرهای متفاوتی می‌کند.

توقف بازی صبا و گیتی پسند در 29 ثانیه پایانی

دیدار تیم‌های فوتسال صبای قم و حفاری اهواز از هفته یازدهم دور برگشت مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور عصر دوشنبه سی‌ام بهمن در سالن شهید حیدریان قم برگزار شد و در 29 ثانیه پایانی نیمه تمام ماند.

در این بازی ابتدا حفاری به گل رسید و صبای قم در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست کار را به تساوی کشاند، اما در نیمه دوم حفاری به گل دوم دست یافت و تا یک دقیقه و 15 ثانیه به پایان از صبا پیش بود که در این لحظه علی‌اصغر حسن‌زاده گل تساوی صبا را از روی ضربه آزاد به ثمر رساند.

پرتاب کیسه پلاستیکی یخ به زمین به جای بطری آب

در فاصله 54 ثانیه به پایان این بازی تیم حفاری توسط دو بازیکن خود با دروازه‌بان صبا تک به تک شد اما در این لحظه یک شی خارجی (کیسه پلاستیکی یخ) به سمت بازیکن صاحب توپ پرتاب شد و مسیر توپ را تغییر داد که داور بازی نیز این موضوع را متوجه شد.

با این حال داور بعد از اخراج یک بازیکن که مضنون به پرتاب کسیه یخ به داخل زمین بود و همچنین سرمربی و تدارکات صبا، با انجام بین طرفین با حضور دو بازیکن صبا و حفاری دستور به ادامه مسابقه داد تا اینکه در فاصله 29 ثانیه به پایان گل سوم صبا به ثمر رسید و از این لحظه بود که بازیکنان حفاری به دستور سیدمهدی ابطحی سرمربی خود زمین را ترک کردند و در حالی که بیش از 10 دقیقه تیم داوری منتظر بازگشت این تیم به زمین بود، حفاری حاضر به ادامه بازی نشد.

ترک زمین مسابقه توسط تیم حفاری اهواز بدون توجه به نظر داور

نگاهی به اتفاقات بعد از بازی صبای قم با حفاری اهواز نشان می‌دهد که وقتی تیم فوتسال حفاری اهواز سالن را ترک کرد، تیم داوری این بازی بیش از 10 دقیقه منتظر ماند و حفاری به زمین بازنگشت و داور مسابقه نیز سوت پایان را زد اما به جای جریمه شدن تیم حفاری، کمیته انضباطی در برخوردی یک طرفه و بدون بررسی دقیق اتفاقات این بازی، تیم صبای قم را با جریمه‌ای سنگین مواجه کرد.

این تصمیم دقیقا ادامه همان حمایت‌هایی است که سال گذشته از قهرمان غیر واقعی لیگ برتر فوتسال شد و در حالی که کمیته استیناف رای به مسجل بودن تبانی بین گیتی پسند و پرسپولیس دارد و خاطیان را هم معرفی کرد، باز هم قهرمان غیر واقعی به باشگاه‌های آسیا رفت.

اظهار نظرهای بی‌دلیل مسئولان گیتی پسند در خصوص بازی صبا و حفاری

از سوی دیگر این روزها مسئولان تیم فوتسال صنایع گیتی پسند دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند و مرتب با مصاحبه در خصوص موضوعی که به آنها ارتباطی ندارد سعی در فرافکنی و غیر واقعی جلوه دادن تبانی سال گذشته خود دارند.

همچنین رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص صبای قم بعد از بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتسال با حفاری اهواز، مصداق کامل و بارز بی‌عدالتی است و باشگاه صبای قم نیز اعلام کرده است هرگز در مقابل این رای سکوت نخواهد کرد.

تهدید صبای قم به کناره‌گیری از لیگ برتر فوتسال

باشگاه صبا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: چگونه می‌شود که وقتی صبا از تیم حریف جلو است تماشاگران این تیم به داخل زمین سنگ و بطری پرتاب کنند در حالی که متاسفانه برخی افراد شخصیت خود را فدا می‌کنند و واقعیت‌ها را به خاطر سختی پذیرفتن یک باخت، جور دیگری جلوه می‌دهند. در روزهای اخیر مسئولان باشگاه گیتی پسند مرتب در خصوص بازی صبا و حفاری که به آنها هیچ ارتباطی ندارد صبحت کرده‌اند اما ای کاش آنها که دم از پاک بودن می‌زنند، هفته پایانی فصل قبل لیگ برتر را یادشان نرود که تبانی آنها با پرسپولیس محرز شد.

================

یادداشت: رضا جعفری

================

انتهای پیام/78002/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول