اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خواستار شد

لزوم تشکیل شوراهای جشن نیکوکاری در مساجد کردستان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خواستار تشکیل شوراهای جشن نیکوکاری در مساجد با هدف توسعه مشارکت‌های مردمی در بحث کمک به نیازمندان شد.

لزوم تشکیل شوراهای جشن نیکوکاری در مساجد کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی صفرزاده در نخستین جلسه ستاد برگزاری جشن نیکوکاری که با حضور دستگاه‌های عضو در اداره‌کل کمیته امداد کردستان در سنندج برگزار شد، مشارکت در جشن نیکوکاری را وظیفه شرعی دانست و اظهار داشت: کمک به نیازمندان جامعه نباید تنها در قالب برنامه‌های اینچنینی خلاصه شود.

به گفته وی، دستگیری از نیازمندان و تلاش در راستای رفع مشکلات محرومان جامعه از دستورات دین اسلام و وظیفه‌ای عمومی است که تمامی افراد باید در این راستا احساس وظیفه کنند.

به گفته معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، سنت‌ حسنه کمک به نیازمندان در جامعه اسلامی ایران به ویژه بعد از پیروزی انقلاب در قالب‌ها و اشکال مختلف خود را نشان داده و برگزاری جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری مصداق همین ادعا است.

صفرزاده در ادامه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی، ادامه داد:‌ قشر محروم جامعه در شرایط کنونی بیش از همه در معرض آسیب بوده و تلاش در راستای رفع نیازها و مشکلات آنان باید اولویت همه دستگاه‌ها و مدیران قرار گیرد.

به گفته وی، برگزاری چنین جشن‌هایی در شرایط کنونی می‌تواند، اقدامی ارزشمند در راستای رفع بسیاری از مشکلات نیازمندان با کمک و مشارکت مردم به ویژه اغنیا باشد.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور استفاده بیش از پیش از ظرفیت مساجد در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن را خواستار شد و خاطرنشان کرد:‌ مساجد ظرفیت خوبی برای جذب کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری است که متولیان امر باید به سمت استفاده از این ظرفیت مناسب حرکت کنند.

صفرزاده با اشاره به تشکیل شوراهای زکات در مساجد شهرستان‌های استان تأثیر آن در توسعه و تقویت فرهنگ زکات گفت: تشکیل شوراهای نیکوکاری نیز با حضور امامان جماعت، هیئت امنا و روحانیون در مساجد سطح استان می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی محرومان، نیازمندان و همچنین تشویق و ترغیب خیران و نیکوکاران به رفع مشکلات نیازمندان در محلات داشته باشد.

صفرزاده، نقش بازار و بازاریان در افزایش کمک در جشن نیکوکاری را قابل توجه خواند و خواستار ایجاد پایگاه‌هایی در بازارهای سراسر استان شد.

وی، حضور مدیران‌کل ادارات استان در پایگاه‌های جشن نیکوکاری به ویژه در میادین اصلی را ضروری دانست و گفت:‌ حضور دسته جمعی مدیران و کارکنان ادارات در این مراسم زمینه‌ساز تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در این جشن ملی است.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه از مردم استان به عنوان مردمی نوعدوست و متدین نام برد و ابراز داشت:‌ مردم کردستان همواره نشان داده‌اند که در زمینه کمک به هموطنان تاکنون کوتاهی نکرده‌اند.

صفرزاده بیان داشت:‌ تلاش و خدمت در راستای برگزاری هرچه باشکوه این جشن اقدامی حسنه است که علاوه بر رفع مشکلات نیازمندان موجب رضایت پروردگار می‌شود.

وی در پایان از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی کردستان در فراهم کردن برگزاری این جشن ملی تقدیر کرد و گفت: موفقیت این نهاد مقدس ناشی از وظیفه‌شناسی کارکنان و مسئولیت آنان است.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول