اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت‌الله خوشوقت ذخیره انقلاب بود

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت‌الله خوشوقت را یکی از پشتیبانان جدی ولایت فقیه و از ذخایر انقلاب دانست.

آیت‌الله خوشوقت ذخیره انقلاب بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ارتحال آیت‌الله خوشوقت اظهار داشت: ایشان یکی از ذخیره‌های انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی ادامه داد: این عالم روحانی پیش از انقلاب از شخصیت‌های برجسته علمی در حوزه فقه و اصول و اخلاق و از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بود.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: وی از کسانی بود که از جوانی با علمای بزرگ همنشین بود و در آغاز انقلاب امام خمینی(ره) ایشان را در ستاد انقلاب فرهنگی به عنوان نماینده خود برگزیدند.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که امام راحل به ابعاد علمی، اخلاقی، تقوا و بینش اجتماعی آیت‌الله خوشوقت ایمان داشته است.

رجبی با اشاره به اینکه آیت‌الله خوشوقت نسبت به نشر اندیشه‌های امام خمینی(ره) اهتمام فراوان داشته است گفت: پس از امام خمینی(ره) ایشان پشتیبانی جدی خود را نسبت به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در تمام عرصه‌ها نشان داده است.

وی ادامه داد: این عالم روحانی به خوبی جریان‌ها و افرادی که با ولایت زاویه داشته‌اند را می‌شناخت و مردم را نسبت به انحراف آنان آگاه می‌کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت‌الله خوشوقت با وجود اینکه در مسیر اخلاق و عرفان قدم برمی‌داشت اما مانند امام خمینی(ره) از مسائل سیاسی و اجتماعی غافل نبود و هدایت مردم را وظیفه خود می‌شمرد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله خوشوقت از بزرگان حوزه علمیه بود، تصریح کرد: بر خلاف کسانی که تنها به دنبال مطرح کردن خود هستند، آیت‌الله خوشوقت با دلسوزی و اخلاص در راه اصلاح اخلاقی جامعه و جوانان قدم برمی‌داشت.

رجبی اظهار داشت: افرادی که آمادگی ارتقای معنوی داشتند، در جلسات معنوی که با حضور این عالم برجسته برگزار می‌شد در راه تقویت بنیه معنوی خود تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله خوشوقت در امور معنوی و عرفانی مشی اعتدال را پیش گرفت ادامه داد: رهنمودهای وی چه در مسائل اجتماعی و چه در امور معنوی مطابق با آیات قرآن و روایات اسلامی بود.

انتهای پیام/78006/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول