اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

آیت‌الله خوشوقت عالمی خوش فکر و مدافع اسلام بود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با تسلیت ارتحال آیت‌الله خوشوقت گفت: ایشان را به جرأت می‌توان یکی از علمای مبارز و خوش فکر دانست که در عرصه دفاع از اسلام نقش ارزنده‌ای را ایفا کرد.

آیت‌الله خوشوقت عالمی خوش فکر و مدافع اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به کشتار شیعیان در پاکستان اظهار کرد: سیاست استکبار جهانی ترویج شیعه هراسی در دنیا است و در راستای اجرایی کردن این سیاست برنامه‌های مختلفی را در کشورهای اسلامی پیاده می‌کند.

وی با محکوم کردن کشتار شیعیان در پاکستان اظهار کرد: با وجود اینکه شاهد جنایات و کشتار شیعیان در کویته پاکستان بودیم اما مجامع بین‌المللی و کسانی که داعیه‌دار دفاع از حقوق بشر هستند در برابر این جنایات سکوت اختیار کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دولت پاکستان زیر سلطه استکبار قرار دارد اضافه کرد: هر چند وقت یک بار شاهد تکرار این وقایع فجیع در پاکستان هستیم و مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی به حمایت گسترده استکبار از وهابیون اشاره کرد و گفت: وهابیون که از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شوند با عملیا‌ت‌های انتحاری مردم را قتل عام می‌کنند و ما این جنایات را به شدت محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از رفتارهای دوگانه غرب و سازمان‌های بین‌المللی در برابر این جنایات اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر کشورهایی مثل سوریه و بحرین سیاست‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند چرا که آل خلیفه نوکر آمریکا و استکبار جهانی است و مورد حمایت آنها قرار دارد.

وی تصریح کرد: حاکمان این کشور باید بدانند زمانی که حمایت استکبار از آنها قطع شود عمر حکومت آنها نیز به پایان می‌رسد.

این مرجع تقلید در ادامه با تسلیت ارتحال آیت‌الله خوشوقت به تبیین ابعاد مختلف شخصیت این عالم پرداخت.

وی گفت:‌ آیت‌الله خوشوقت را به جرأت می‌توان یکی از علمای مبارز و خوش فکر دانست که در عرصه دفاع از اسلام نقش ارزنده‌ای را ایفا کرد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: امیدواریم که خداوند متعال بر علو درجات آیت‌الله خوشوقت بیافزاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پاسخ مصری‌ها به نامه نخبگان ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه مصری‌ها در پاسخ به این نامه که بدون مشورت ارسال شده جواب سربالا داده‌اند.

این مرجع تقلید ضرورت بهره‌گیری از نظرات و مشورت رهبر معظم انقلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: رهبر انقلاب از نظر قدرت، شجاعت، شهامت، عقل و درایت در درجه بسیار بالایی قرار دارند وقتی قرار است که چنین کاری به نام ایران انجام شود باید از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شد.

انتهای پیام/2258/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول