اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

وجود 10 هزار زندانی غیرعمد در کشور/ 400 میلیارد تومان پول برای آزادی آنها لازم است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: تعداد 10 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های کشور به سر می‌برند که طبق برآورد صورت گرفته نزدیک 400 میلیارد تومان پول برای آزادی آنها لازم است.

وجود 10 هزار زندانی غیرعمد در کشور/ 400 میلیارد تومان پول برای آزادی آنها لازم است

سید اسدالله جولایی در حاشیه همایش تجلیل از نیکوکاران و دست اندرکاران کمک به آزادی زندانیان نیازمند در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اعتبار لازم برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار کرد: تعداد 10 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های کشور به سر می‌برند که طبق برآورد صورت گرفته نزدیک 400 میلیارد تومان پول برای آزادی آنها لازم است.

وی با بیان اینکه کمک مردمی بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: مددکاران ستاد دیه با شکات صحبت و به همین منظور 50 درصد از شکایت صرف نظر کردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به جشن گلریزان در کشور ادامه داد: در 200 گلریزان ماه رمضان امسال 16 میلیارد تومان جمع‌آوری کردیم که به فراخور نیاز زندانیان را در کل کشور آزاد شدند.

وی افزود: اولویت‌ها آزادی ابتدا با بدهکاران دیه، اولیای دم و سرپرستان خانوار، جوانان زیر 25 سال، افراد مسن بالای 65، بیماران لاعلاج و صعب‌العلاج، ضامنان و جانبازان بالای 25 درصد است.

جولایی اضافه کرد: هر چند اعتباری را مجلس شورای اسلامی در سال 91 گذاشته که بانک‌ها وام دهند اما گفته می‌شود که این اعتبار در بخش قرض‌الحسنه به اندازه مبلغ پرداختی نیست.

وی همچنین خبر از مراسم فراخوان عمومی در روز 10 اسفند ماه با همکاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این مراسم به صورت کشوری برگزار می‌شود که امید می‌رود قسمت عمده این نیاز زندانیان را بر طرف کند.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول