اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 و 11 اسفند ماه امسال

کنسرت «بازگشت» گروه شهنازی در رودکی اصفهان به صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیر برگزاری کنسرت گروه شهنازی گفت: تالار رودکی اصفهان 10 و 11 اسفند ماه امسال میزبان کنسرت «بازگشت» گروه شهنازی می‌شود.

کنسرت «بازگشت» گروه شهنازی در رودکی اصفهان به صحنه می‌رود

محمدرضا محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کاروان گروه شهنازی به سرپرستی داریوش پیرنیاکان این بار به اصفهان رسیده و در دو شب متوالی در ساعت 20 قطعات معروف خود را برای مردم هنردوست این شهر به روی صحنه می‌برند.

وی با اشاره به اجرای کنسرت گروه شهنازی در اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت تهران تصریح کرد: بیشتر قطعات اجرایی در اصفهان از ساخته‌های علی اکبر خان شهنازی و داریوش پیرنیاکان است.

وی ادامه داد: این گروه هشت نفره که آواز آن را حمیدرضا نوربخش به عهده دارد و در کنار آن سیامک جهانگیری نوازندگی نی، روزبه رحیمی سنتور، آرش فرهنگ‌فر تنبک، حامد جوکار تارباس، قاسم رحیم‌زاده تار، و زکریا یوسفی با نواختن دف این گروه را همراهی می‌کنند.

طبق برنامه در بخش اول این کنسرت قطعات پیش در‌آمد، تصنیف به اصفهان رو، تصنیف مرغ سحر دوم و رنگ اصفهان از ساخته‌های استاد علی اکبر شهنازی و چهارمضراب بیات راجع ساخته داریوش پیرنیاکان اجرا می‌شود.

بخش دوم برنامه نیز به آواز دشتی اختصاص دارد که در آن قطعات اورتور دشتی، تصنیف مپرس، چهارمضراب دشتی (بازگشت)، تصنیف دلربا و وفا نواخته می‌شود.

انتهای پیام/63007/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول