اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید اصفهان خبر داد

تجلیل از فرزندان نخبه شهدای کارگر اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان اصفهان گفت: سوم اسفند ماه امسال در کنگره شهدای کارگر استان از 34 نفر از فرزندان نخبه شهدای کارگر استان اصفهان تقدیر و تجلیل می‌شود.

تجلیل از فرزندان نخبه شهدای کارگر اصفهان

محمدرضا رجایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سوم اسفند ماه امسال اصفهان میزبان کنگره شهدای کارگر است، اظهار کرد: این کنگره برای نخستین بار به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای کارگر استان و تجلیل از خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 23 هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، اضافه کرد: البته 6 هزار و 350 نفر از این شهدا از قشر کارگری هستند که شهدای کارگر 25 درصد یا یک‌چهارم شهدای استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان اصفهان با تاکید بر اینکه شهدای کارگر در طول هشت سال جنگ تحمیلی در راستای ایجاد استحکام، راه‌سازی معابر و احداث پل‌های خیبر و بعثت نقش ویژه‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: این کنگره برای نخستین بار با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثار گران و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تهیه و تدوین زندگی‌نامه شهدای کارگر استان از جمله اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای برگزاری این کنگره به شمار می‌رود، ادامه داد: همچنین به مناسبت برگزاری این کنگره کتاب شیفتگان خدمت تدوین و منتشر می‌شود.

رجایی با بیان اینکه سوم اسفند ماه امسال در کنگره شهدای کارگر استان از 34 نفر از فرزندان نخبه شهدای کارگر استان اصفهان تقدیر و تجلیل می‌شود، تاکید کرد: همچنین فردا در این کنگره و همایش از تندیس شهدای کارگر استان اصفهان رونمایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد از این کنگره و یاد‌واره با زبان هنر برگزار می‌شود، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از فضیلت شهادت نیست و برگزاری این جشنواره‌ها سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان مردم می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول