اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی - 17

کریمی: فمنیسم غربی زن را تا جایگاه یک کودک و مجنون تنزل می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج جامعه زنان بیارجمند گفت: فمنیسم غربی، زن را تا جایگاه یک کودک و مجنون تنزل می‌دهد و ارزشی برای بانوان قائل نیست.

کریمی: فمنیسم غربی زن را تا جایگاه یک کودک و مجنون تنزل می‌دهد

انسیه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی در آستانه برگزاری نخستین یادواره شهدای زن استان سمنان اظهار داشت: در نظام هستی، انسان عنصری مسئولیت‌پذیر بوده و بشر اعم از زن و مرد دارای مسئولیت الهی در قبال جامعه انسانی است.

وی ادامه داد: زنان انقلابی با الهام‏گیری از اسلام و امام، پذیرش مسئولیت‌ها را امری ضروری تلقی می‌کنند و با رعایت حجاب و عفاف و در کنار وظایف مختلفی مانند مادری و همسری، در دفاع از اسلام و مکتب نورانی آن حضوری فعال دارند.

رئیس بسیج جامعه زنان بیارجمند خاطرنشان کرد: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و فاصله گرفتن از سال‌های نخست و حضور فعال زنان در عرصه‌های نظامی و فاصله نسل جوان از نسل‌های قدیمی و تهاجم فرهنگی دشمن، حضور دوباره زنان برای زنده نگهداشتن ارزش‌های اسلام و انقلاب ضروری است. 

دستیابی به حقوق متصور برای زنان در دنیای غرب امکان‌پذیر نیست

رئیس بسیج جامعه زنان بیارجمند تصریح کرد: نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین ضرورت شناسایی الگوی عینی و یادآوری شجاعت و ایثار و مظلومیت شهدای زن، برگزاری یادواره شهدا را ضرورتی انکارناپذیر می‌کند.

کریمی عنوان کرد: آحاد مردم و بسیجیان به ویژه بانوان جامعه اسلامی با الگوگیری از شهید راه ولایت، حضرت زهرا (س)، لحظه‌ای از ولایت و پشتیبانی از آن دست برنمی‌دارند و با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، ایثار و فداکاری خود را به جهان اسلام معرفی می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان بیارجمند ابراز داشت: در دنیای غرب فمنیسم برای زنان حقوقی متصور می‌شوند که دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست و از طرفی هم با برداشتن مسئولیت‌ها از دوش زنان، آنها را تا جایگاه یک کودک و مجنون تنزل می‌دهند.

کریمی گفت: باید با دقت و راهنمایی و هدایت زنان و مادران، دختران ایرانی و با افتخار و الگوگیری از حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) و شهدای شاخص با بصیرت‌افزایی، رعایت حجاب و عفاف، قیام برای احقاق حق و دفاع از ولایت، از جهل به سمت آگاهی برویم و توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول