اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

اقدامات امام حسن عسگری(ع) تردید در امامت مهدی(عج) را از بین برد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: پیشوای یازدهم شیعیان طوری امام زمان(عج) را به جامعه معرفی کرد که مردم پس از شهادت امام حسن عسگری(ع) هیچ تردیدی در امامت حضرت مهدی(عج) نداشتند.

اقدامات امام حسن عسگری(ع) تردید در امامت مهدی(عج) را از بین برد

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: دوران این امام بزرگوار یکی از مؤثرترین دوران‌ها در تاریخ شیعه است.

وی خاطرنشان کرد: پیشوای یازدهم شیعیان به شبهات و تناقضات قرآنی پاسخ می‌داد و با استفاده از تفسیر قرآن در بحث تربیتی شاگردان اقدامات چشمگیری داشت.

رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: انسان‌های ناشایست و بداخلاق در کنار امام حسن عسگری(ع) متحول می‌شدند و امام به خوبی از عهده تربیت و تحول آنها برمی‌آمد.

وی با اشاره به اقدامات امام حسن عسگری(ع) در زمینه غیبت امام زمان(عج) گفت: پیشوای یازدهم شیعیان طوری امام زمان(عج) را به جامعه معرفی کردند که مردم پس از شهادت امام حسن عسگری(ع) هیچ تردیدی در امامت حضرت مهدی(عج) نداشتند.

کفیل خاطرنشان کرد: امام حسن عسگری(ع) برای جلوگیری از آسیب امام زمان(عج) را مخفی نگاه داشت.

امام حسن عسگری(ع) از طریق نمایندگان و وکیلان مکتب شیعه را حفظ کرد

وی به شکل‌گیری سازمان وکالتی برای ترویج اسلام و تشیع از دوران امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه ارتباط مردم با امام در دوران امام حسن عسگری(ع) مشکل بود این امام بزرگوار از طریق نمایندگان و وکیلان مکتب شیعه را حفظ کردند.

رئیس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: امام حسن عسگری(ع) پیگیری‌های لازم را درباره حفظ مکتب شیعه داشت و در این زمینه تلاش و اهتمام جدی انجام ‌داد.

وی عنوان داشت: پیشوای یازدهم شیعیان در طول سال‌های عمر خود استقامت روز افزون داشت و در زمینه تبلیغ دین عقب‌نشینی نکرد.

کفیل با بیان اینکه شاگردان امام حسن عسگری(ع) ولایت‌پذیر بودند گفت: امروز همه افراد باید نسبت به رهبری به عنوان نایب امام ولایت‌پذیر باشند و در زمینه آنچه ولی زمان اشاره کرد ولایت‌پذیری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: کسی که در زمینه اطاعت از نایب امام می‌لنگد در حوزه اطاعت از امام سستی بیشتری نشان می‌دهد.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: انحرافات و تناقضاتی در دوران امام حسن عسگری(ع) وجود داشت که امام با سخنرانی‌ها و نصایح آنها برطرف کرد و اجازه نداد جریان‌های انحرافی گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/78003/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول