اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پای انجمن مدیریت سبز به یزد باز شد / برگزاری دوره آموزشی مدیریت سبز در یزد

خبرگزاری فارس: با آغاز فعالیت انجمن دفتر کار سبز در کشور، فعالیت‌های این انجمن در یزد نیز آغاز شد و یزد نخستین استان کشور در زمینه ایجاد بستر فعالیت این انجمن شناخته شد.

پای انجمن مدیریت سبز به یزد باز شد / برگزاری دوره آموزشی مدیریت سبز در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون پایش و منابع انسانی اداره کل محیط زیست استان یزد، پیش از ظهر امروز در همایش معرفی رویکرد مدیریت سبز در یزد اظهار داشت: با توجه به سخنان بزرگان دین و بررسی تاریخ، حفظ محیط زیست و طبیعت در آموزه‌های فرهنگی و دینی ما ایرانیان از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.

محمدرضا کوچک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: میزان مصرف انرژی و مواد مصرفی در سازمان‌ها، شرکت‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تاکنون سازمان‌ها در هزینه‌یابی خود، میزان مصرف را به صورت مالی مورد توجه قرار داده‌‌اند در حالی که با یک تمرکز توأم با مسؤولیت‌پذیری متوجه خواهیم شد که این هزینه‌ها تنها از جنس پول نیستند و هزینه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی نیز در بر دارند.

دبیر انجمن دفتر کار سبز ایران نیز در این همایش اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان یزد به عنوان نخستین دستگاه اجرایی کشور در اجرا و استقرار دفتر کار سبز پیش‌قدم شده که این اقدام شایسته تقدیر است.

محمدحسین امامی اظهار داشت: به دلیل بزرگی رقم‌ها، کوچک‌ترین صرفه‌جویی و بهینه‌سازی در مصرف منابع و انرژی می‌تواند منبع قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گوناگون فراهم آورد که خوشبختانه این امر از سوی ماده 190 برنامه پنجم توسعه نیز به عنوان قانون مورد توجه قرار گرفته است بنابراین تردیدی برای تغییر و تحول در سبک و روش مدیریت در سازمان‌ها با هدف اصلاح فرآیندهای تصمیم‌گیری، مصرف، ارائه خدمات و اندازه‌گیری وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت این انجمن بیان کرد: کارگاه آموزشی «دفتر کار سبز» با هدف جاری‌سازی رویکرد مدیریت سبز تلاش دارد تا ابزار و فنون تغییر و تحول در سبک و روش مدیریت برای تصمیم‌گیری در زمینه تهیه و مصرف انرژی و منابع را به مدیران سازمان‌ها آموزش دهد.

امامی گفت: انجمن مدیریت سبز ایران از مدیران، کارشناسان و تمامی افرادی که علاقمند هستند محیط کاری خود را در تمامی حوزه‌ها بهینه کنند و مسئولیت‌پذیری خود را در قبال هزینه‌های سازمانی، محیط زیست و جامعه در عمل نشان دهند، استقبال می‌کند.

همایش رویکرد مدیریت سبز از طرف شرکت سامان آوران توسعه و با همکاری اداره کل محیط زیست استان یزد و انجمن مدیریت سبز ایران برگزار شد.

در این همایش که با حضور مدیران، کارشناسان ادارات و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهیان و کارشناسان صنایع مختلف برگزار شد، مفاهیم مدیریت سبز و شاخه‌های مختلف این رویکرد از جمله دفتر کار سبز توسط دبیر انجمن سبز ایران آموزش داده شد. 

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول