اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

صدور مجوز‌های تراکم ساخت بیش از حد در شهر محمدیه

خبرگزاری فارس: علی‌رغم ترقی عمرانی و فرهنگی شهر محمدیه در سال‌های اخیر، مشکلات مختلفی نظیر صدور مجوز‌های تراکم ساخت‌ و‌ ساز بیش از حد از سوی شهرداری مشکلات فراوانی را پدید آورده است.

صدور مجوز‌های تراکم ساخت بیش از حد در شهر محمدیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، اطلاع‌رسانی در خصوص عملکرد سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی از سوی مسئولان به عموم مردم امری ضروری بوده و باید آنان را از خدمات و پروژه‌های صورت گرفته آگاه ساخت.

غلامرضا حسن‌پور فرماندار شهرستان البرز در این خصوص می‌افزاید: گاهی اوقات بیان دستاوردها و فعالیت‌های انجام شده در میان مردم ریا محسوب نمی‌شود و این امر تنها برای توجه به مشکلات و رسیدگی به کمبودهای آنان است.

صدا و سیمای ملی و استانی، یکی از پر بیننده‌ترین رسانه‌هایی است که مسئولان می‌توانند عملکرد خویش را از طریق برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی به اطلاع مردم برسانند.

شبکه استانی قزوین نیز با برنامه‌های مختلفی نظیر گفت‌وگوی ویژه خبری که پس از اخبار ساعت 20 پخش می‌شود، با حضور یک یا چند تن از مسئولان، به مسائل گوناگونی نظیر فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته در سطح استان و شهر می‌پردازد که امری قابل تقدیر است.

شهروندان محمدیه در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های مناسبی در عرصه‌هایی نظیر عمرانی و فرهنگی در شهر خود روبرو بوده‌اند گرچه می‌توان گفت مشکلات فراوانی نیز در سطح شهر دیده می‌شود.

در برنامه‌های گذشته این شبکه استانی، مسئولان شهر محمدیه از جمله شهردار و رئیس شورای شهر با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری به پروژه‌های عمرانی و فرهنگی ساخته شده و در دست ساخت این شهر اشاره کردند و پروژه‌های مهم عمرانی و عملکرد این نهاد را برای عموم مردم استان معرفی کردند.

یادآور می‌شود در ایام الله دهه فجر نیز چند پروژه شهری در محمدیه به بهره‌برداری رسیده که می‌توان به پروژه‌های آرامستان شهر محمدیه در جوار امام‌زاده اسحاق‌ (ع) و پروژه عمرانی مقبره شهدای گمنام این شهر اشاره کرد.

از طرفی؛ یکی از مشکلات موجود در شهر محمدیه، صدور مجوز‌های تراکم بیش از حد از سوی شهرداری بدون دستور عقب‌نشینی در امر ساخت‌ و‌ سازها بوده که سبب کوچک شدن کوچه‌ها و بروز مشکلات در رفت‌ و‌ آمد شهروندان شده است.

همچنین افت فشار آب و برق منطقه به دلیل تراکم جمعیت در برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها و ایجاد ترافیک سنگین خودروها در برخی خیابان‌های شهر از جمله مشکلات دیگر ناشی از صدور مجوزهای تراکم بی‌رویه است.

یکی دیگر از کمبودهایی که شهروندان محمدیه به آن اشاره داشتند، کمبود فضای تفریحی مناسب در سطح شهر بوده که می‌تواند اوقات فراغت جوانان و کودکان را پر کرده و از بی‌حوصله‌گی شهروندان جلوگیری کند.

نظارت بهتر بر امر ساخت و سازها و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در خصوص عملیات حفاری و عمرانی در سطح شهر نیز امری ضروری در برطرف شدن برخی مشکلات است.

یکی دیگر از دغدغه‌های شهروندان محمدیه، عدم وجود بیمارستان در شهر محمدیه و کمبود تجهیزات در درمانگاه و ساختمان پزشکان شهر است که با توجه به جمعیت بالای این شهر امری ضروری و حیاتی محسوب می‌شود و همت همه مسئولان را در ساخت این بیمارستان می‌طلبد.

تاکسیرانی این شهر و عدم نظارت بر ماشین‌های شخصی که در سطح شهر مشغول جابه‌جایی مسافر هستند دیگر مشکلات مردم بوده که علاوه بر اخذ کرایه بیشتر از مسافران، نمای بدی به شهر بخشیده است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی پیش‌تر ضمن بیان ظرفیت‌های شهر محمدیه اعلام کرده بود که در آینده‌ای نه چندان دور، این شهر به شهرستان تبدیل خواهد شد.

امید است با رسیدگی به مشکلات شهروندان و تمرکز بر معضلاتی که عموم مردم با آن درگیر هستند، شرایط رشد و ترقی این شهر فراهم آید.

انتهای پیام/77007/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول