اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه ایران‌شناسی اتریش:

شرایط ثانویه بر آزادی بیان تاثیرگذار هستند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه ایران‌شناسی اتریش با بیان اینکه اصل بر آزادی بیان در جوامع بشری است تصریح کرد: شاید شرایط ثانویه‌ای در این میان وجود داشته باشند که بتوانند در آزادی یا محدودیت‌های در نظر گرفته شده تأثیر بگذارند.

شرایط ثانویه بر آزادی بیان تاثیرگذار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فلوریان شوارتز امروز در نشست گفت‌و‌گوی دینی با کلیسای کاتولیک اتریش که با عنوان «آزادی بیان در عرصه‌های دین، اخلاق و حقوق» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد اظهار کرد: بحث در خصوص آزادی بیان این سئوال را به وجود می‌آورد که مبنای گفت‌وگو آزادی است یا محدودیت بیان و اینکه کدام یک از این موارد باید محوریت بحث را داشته باشند.

وی افزود: یک جامعه دارای ارزش‌هایی است که آزادی اهمیت فراوانی در این میان دارد؛ قانون اساسی بسیاری از کشورها جایگاه آزادی و آزادی بیان را مشخص کرده‌اند.

رئیس موسسه ایران‌شناسی اتریش با اشاره به ضرورت تعیین کرامت انسان‌ها به عنوان مبنای محدودیت‌ها گفت: شرایط اساسی جامعه در خصوص محدودیت آزادی بیان نقشی اساسی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: در بحث آزادی بیان نیازمند تعریفی دقیق از محدودیت‌ها، چگونگی شکل‌گیری آنها و نیز منشأ این محدودیت‌ها هستیم و باید بررسی همه‌جانبه‌ای در خصوص آنها صورت گیرد.

شوارتز با بیان اینکه به عقیده من اصل بر آزادی بیان در جوامع بشری است تصریح کرد: شاید شرایط ثانویه‌ای در این میان وجود داشته باشند که بتوانند در آزادی یا محدودیت‌های در نظر گرفته شده تأثیر بگذارند؛ در این حال نیازمند باز تعریف محدودیت‌ها و آزادی بیان هستیم.

انتهای پیام/78004/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول