اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام در کارگروه فرهنگی و اجتماعی مطرح کرد

همانندی بسیاری از معضلات اجتماعی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام از همانندی بسیاری از معضلات اجتماعی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و برای نمونه نزاع‌های دسته جمعی خبر داد.

همانندی بسیاری از معضلات اجتماعی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا نیکروز ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به شرایط و بافت فرهنگی این استان مسائل و مشکلات شهرستان‌ها به نسبت مشابه و یکی بوده که راهکارهای لازم و اساسی در این خصوص باید ارائه شود.

فرماندار چرام بیشترین آسیب‌های موجود در سطح کهگیلویه و بویراحمد را به ترتیب اولویت اعتیاد، بدحجابی، پرخاشگری، نزاع‌های دسته جمعی، عدم پیروی از قانون، اختلالات روانی و روانشناختی، سرقت، طلاق، بیکاری، عدم احترام به والدین و عدم پیروی به قانون عنوان کرد و گفت: مسئولان و متولیان امر اقدامات لازم به منظور کاهش معضلات موجود در سطح جامعه را اعمال کنند.

نیکروز به تشریح و ارائه راهکار برخی معضلات مشهود پرداخت و گفت: نزاع‌های دسته جمعی و طایفه‌ای در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی نقش مهمی دارد.

این مسئول تصریح کرد: بالا بردن توانمندی‌ها، رشد و حضور نیروی انتظامی و تلاش جهت ارتقای فرهنگ جامعه، شناسایی عوامل ایجاد تحرک و آشوب و کنترل آن‌ها و تهیه بروشورهای فرهنگی و معرفی نزاع‌ها می‌تواند در کاهش معضلات مؤثر واقع شود.

وی به معضل سرقت اشاره کرد و گفت: امروزه تغییر در کیفیت سرقت به خوبی قابل مشاهده بوده که در برهه کنونی به صورت مدرن این امر صورت گرفته و مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان استفاده غیر مجاز از کارت عابر بانک‌های افراد بی‌سواد، سرقت اجسام کم حجم و ... است.

مسئول ارشد اجرایی در شهرستان چرام با ارائه پیشنهاد به منظور کاهش سرقت عنوان کرد: با ایجاد گشت شبانه، پلیس محله، نصب دوربین‌های مدار بسته در محل‌های پر تردد و آسیب‌پذیر، برخورد جدی با متخلفان و ارائه آموزش و آگاه‌سازی اجتماعی می‌توان سرقت را به حداقل رساند.

نیکروز گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر را از دیگر معضلات دانست و گفت: استفاده از این مواد خانمان‌سوز در سطح شهرها و روستاها باعث تخریب بنیان خانواده می‌شود.

فرماندار چرام عنوان کرد: برخورد قانونی و بازدارنده با جامعه هدف، ایجاد کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها و کنترل و توزیع مواد در سطح کلان استانی و شهرستانی می‌تواند در کاهش تمایلات افراد مؤثر باشد.

انتهای پیام/82011/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول