اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکید قصه‌گوی اصفهانی:

رسانه‌ها برای معرفی اسطوره‌های ملی بیشتر تلاش کنند

خبرگزاری فارس: قصه‌گوی اصفهانی گفت: قهرمانان و پهلوانان ملی از طریق قصه‌گویی به نسل امروزی معرفی می‌شوند و در این میان رسانه‌های جمعی باید برای جاودان کردن این اسطوره‌ها در ذهن آن‌ها بیشتر تلاش کنند.

رسانه‌ها برای معرفی اسطوره‌های ملی بیشتر تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌ عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی، مسعود شاهنگی با بیان این‌که معرفی اسطوره‌های ملی زمینه ایجاد علاقه‌ی کودکان و نوجوانان به ادبیات کهن را فراهم می‌کند گفت: قصه‌ها مجموعه‌ای از باورها و اعتقادات ملی مذهبی ماست که برگرفته از گنجینه‌ی فرهنگی یعنی متون کهن و ادب فارسی است و استخراج این معادن کهن و بازآفرینی آن‌ها به شکل امروزی،این متون را برای کودکان و نوجوانان قابل پذیرش می‌کند.

این قصه‌گو که در بخش آزاد شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کرده است تصریح کرد: قصه‌ها از محو شدن خرده فرهنگ‌ها جلوگیری می‌کند و فرهنگ‌های محلی را هویت می‌بخشد.

شاهنگی با اعتقاد به این‌که بیان قصه‌های ملت‌های مختلف بین فرهنگ‌ها تعامل و هم‌اندیشی ایجاد می‌کند گفت: از طریق قصه‌گویی می‌توان خصلت‌های نیکو را به اقوام مختلف انتقال داد و تجارب خوب بشر را در دسترس همه قرار داد.

وی با اشاره به تاثیر بنیادین قصه‌ها در تربیت کودکان و نوجوانان اذعان داشت: قصه‌ها به استواری نهاد خانواده کمک می‌کند زیرا نوعی حس همزادپنداری و میل به جانشینی در رفتارهای زیبا و صفات پسندیده را در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند.

به گفته‌ی این قصه‌گوی اصفهانی برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی قدرت بالقوه اثرگذاری قصه را در جامعه بالفعل می‌کند و فرهنگ قصه‌گویی را جان می‌بخشد و به ترویج آن کمک می‌کند.

شاهنگی در ادامه‌ی این گفت‌و‌گو به اهمیت حضور قصه‌گویان خارجی در جشنواره‌ها اشاره کرد و افزود: این امر باعث تبادل تجربیات قصه‌گویان می‌شود و به رشد کمی و کیفی قصه‌گویی کمک شایانی می‌کند.

رقابت 50 قصه‌گوی ایرانی و خارجی شرکت کننده در شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی از صبح 29 بهمن در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن در تبریز آغاز شده و تا دوم اسفند ماه ادامه خواهد یافت. 

انتهای پیام/60002/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول