اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قروه‌ای‌ها گوشت گران می‌خورند

اتحادیه قصابان: گوشت را ارزان نمی‌فروشیم

خبرگزاری فارس: گوشت قرمز با قیمتی گزاف به شهروندان قروه‌ای عرضه می‌شود که دبیر اتحادیه قصابان علت آن را کیفیت بالای گوشت تامینی عنوان می‌کند.

اتحادیه قصابان: گوشت را ارزان نمی‌فروشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، یکی از تدابیری که مسئولان هر شهرستانی برای تأمین رفاه شهروندان در زمینه تأمین مایحتاج روزانه با قیمت مناسب به کار می‌گیرند جلسات تنظیم بازار است که شهرستان قروه هر دو هفته یکبار میزبان این جلسه است.

در آخرین نشست تنظیم بازار قیمت گوشت مهم‌ترین مسئله‌ای بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته رئیس اداره صنعت معدن و تجارت قروه، در حال حاضر گوشت قرمز در این شهرستان به قیمت هر کیلوگرم 26 و 27 هزار تومان عرضه می‌شود که این میزان در مقایسه با قیمت اعلامی 3 تا 4 هزار تومان گران‌تر است.

 امیر غیورنیاوی با تاکید بر توسعه مراکز عرضه گوشت به شهروندان به ویژه در ایام پایانی سال تصریح کرد: افزایش تقاضا در ایام پایانی سال برای مایحتاج روزانه به ویژه مواد خوراکی نباید موجب سواستفاده برخی اصناف شود و به همین منظور طرح نظارت بر بازار تشدید می شود که کاهش قیمت گوشت قرمز از جمله این طرح‌هاست.

غیورنیا به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش نهاده‌های دامی در هفته‌های اخیر موجب تغییرات افزایشی قیمت گوشت شده است اما در شهرستان قروه نسبت به دیگر شهرستان‌ها این افزایش نرخ بیشتر به چشم می‌خورد که باید تعدیل شود.

دبیر اتحادیه قصابان قروه در واکنش به سخنان رییس اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان گفت که کیفیت بالای گوشت تامینی برای شهروندان قروه‌ای دلیل تفاوت قیمت گوشت قرمز در این شهرستان در مقایسه با شهرهای همجوار است.

رضا عزیزی افزود: روزانه 3 تن گوشت توسط 70 باب قصابی در شهرستان عرضه می‌شود.

گریزی به قاچاق دام دلالان منطقه مریوان به عراق هم زد و با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، دست آخر به اینجا رسید که دام مورد نیاز شهروندان از همدان و اراک به قیمت کیلویی 23 هزار تومان تامین می‌شود که عرضه آن با قیمت اعلامی اداره صنعت، معدن و تجارت به صرفه نیست.

غیورنیا در پاسخ به این گفته دبیر اتحادیه قصابان گفت: اگر به صرفه نیست می‌توانید تعطیل کنید و نیز گوشت‌هایی با کیفیت پایین‌تر عرضه کنید تا مردم قروه نیز مثل دیگر شهرهای همجوار بتوانند گوشت مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

اما ماجرای تنظیم بازار قروه به اینجا ختم نشد و رئیس شبکه دامپزشکی قروه نیز از کاهش 50 درصدی جمعیت دامی این شهرستان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: آمار دام این شهرستان از 12 هزار رأس در سال‌های نه چندان دور به 6 هزار رأس رسیده است که این آمار می‌تواند حاکی از هزینه نشدن وام‌های دریافتی به اسم خرید دام، در زمینه واقعی خود باشد.

رضا کریمی افزود: در هر دوره نیز بیش از 278 هزار قطعه مرغ توسط 14 واحد فعال پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان تولید می‌شود.

نکته قابل توجه اینجاست با این میزان حجم تولید مرغ در قروه، قروه‌ای‌ها مرغ تولیدی زنجان، سنندج و کامیاران را مصرف می‌کنند.

امسال به منظور تشدید نظارت بر بازار 95 ناظر افتخاری ادارات نیز بر روند عرضه کالای شب عید نظارت خواهند داشت که انتظار می‌رود، مردم قروه نیز بتوانند با این کنترل‌ها کالای موردنیاز خود را همانند دیگر هم استانی‌ها به قیمت مناسب خریداری کنند.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول