اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال پیاپی در منطقه 20 صورت گرفت

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شمسه در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ـ هنری و آئینی شمسه برای دومین سال پیاپی از سوی مدیریت شهری منطقه 20 در حالی برگزار شد که بیش از 14 هزار شهروند در این رویداد فرهنگی مشارکت داشتند.

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شمسه در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ـ هنری و آئینی شمسه برای دومین سال پیاپی از سوی مدیریت شهری منطقه 20 در حالی برگزار شد که بیش از 14 هزار شهروند در این رویداد فرهنگی مشارکت داشتند.

معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری منطقه 20 در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شمسه که با حضور قائم مقام شهردار منطقه 20، دبیرکل جشنواره شمسه شهرداری تهران و برگزیدگان و فعالان این جشنواره برگزار شد، گفت: با توجه به این‌که مهم‌ترین هدف برپایی جشنواره شمسه افزایش سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت شهروندان است از دید ما تمام شرکت‌کنندگان این جشنواره برگزیده‌ هستند.

حبیب‌الله غفوری به مشارکت 14 هزار و 500 شهروند منطقه 20 اشاره کرد و اظهار داشت: آثار فرهنگی و هنری شهروندان در 12 رشته متنوع به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که شمسه قرآن و نهج البلاغه با حضور پنج هزار و 600 نفر رکورد آثار ارسالی را به خود اختصاص داده است.

وی به نقش مؤثر جشنواره‌های اجتماعی و فرهنگی در شناسایی و جذب نخبگان محله‌های 22 گانه اشاره کرد و افزود: آثار برگزیده جشنواره شمسه منطقه 20 برای داوری بین مناطق 22 گانه به دبیرخانه مرکزی شهرداری تهران ارسال شده که نتایج نهایی در اسفند ماه اعلام می‌شود.

معاون امور اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری منطقه 20 در پایان تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره شمسه منطقه 20 به تفکیک 12 رشته هنری و فرهنگی شامل یک‌هزار و 800 عکس، 650 فیلم، 550 گروه نمایشی تئاتر، یک‌هزار و 250 شعر، 490 موسیقی، یک‌هزار و 760 نهج البلاغه،سه هزار و 830 قرآن، 820 نقاشی، 650 گرافیک، 250 کاریکاتور، یک‌هزار و 530 دعا و نیایش و 950 خوشنویسی بوده است.

گفتنی است، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ـ هنری و آئینی شمسه در فرهنگسرای ولاء با اجرای برنامه‌های متنوع و نمایش آثار برگزیده هنرمندان همراه بود که با تقدیر از 160 نفر از فعالان جشنواره شمسه منطقه 20 پایان یافت.

انتهای پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول