اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران:

صدور استاندارد زعفران از اسپانیا زیبنده ایران نیست

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: استاندارد پسته ایران توسط آمریکا و استاندارد زعفران ایران از سوی اسپانیا صادر می‌شود، با وجودی که ایران تولیدکننده است که این اصلاً زیبنده ایران نیست.

صدور استاندارد زعفران از اسپانیا زیبنده ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهروز ریاحی ظهر امروز در همایش استانداردسازی در حمایت از تولید ملی در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان اظهار داشت: یک مقاله تحقیقی، یک دائره‎المعارف، نمی‎تواند یک نقشه اجرایی استاندارد باشد.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد باید روشن و به دور از ابهام برای تسهیل یک برقراری ارتباط در فرآیند سازمان باشد تصریح کرد: یک استاندارد به منظور تبیین روشن و بدون ابهام مواردی در راستای تسهیل بازرگانی و ارتباط طراحی می‎شود.

در تدوین یک سند استاندارد هشت گروه درگیر هستند

رئیس انجمن علمی کیفیت ایران در تعریفی از استاندارد بیان داشت: استاندارد، سندی مدون شده است که از طریق اجماع و تصویب ارکان مقرر شده که قواعد، راهنمایی‎ها و یا مشخصه‎هایی را برای فعالیت‎ها یا نتایج آن‎ها به منظور استفاده عمومی و مستمر ارائه می‎کند و هدف از آن دستیابی به نظمی بهینه در مقوله‎ای معین است.

ریاحی با تاکید بر اینکه استاندارد کاغذ باطله نیست خاطرنشان کرد: منظور از استاندارد، استانداردی است که جامعه به آن استناد می‎کنند و از طریق اجماع باید مورد توافق قرار بگیرد که البته این اجماع به معنای اکثریت نیست.

وی با بیان اینکه در تدوین یک سند استاندارد هشت گروه درگیر هستند ابراز داشت: صاحبان صنایع، مشتریان، مصرف‎کنندگان، جامعه، دولت، سهامداران و تولیدکنندگان در تدوین سند استاندارد دخالت دارند.

استاندارد ضرورت جامعه است

مدیر گروه مطالعات مدیریت معاونت امور مجلس ریاست جمهوری استاندارد را یک ضرورت مهم برشمرد و بیان داشت: استانداردسازی اعتماد مردم را به کشور و حکومت افزایش می‎دهد.

این دوره آموزشی با محوریت برنامه‎هایی از جمله استاندارد و استانداردسازی، جایگاه استانداردسازی در توسعه پایدار ملی، نقش استانداردها و کیفیت در ارتقای کیفیت تولیدات ملی، استانداردسازی و مسئولیت‎پذیری اجتماعی پیش‎نیاز اخلاق حرفه‎ای، چگونه سازمان‎ها متعهد به رعایت استاندارها می‎شوند از عناوین مطالب ارائه شده در این کارگاه آموزشی بود.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول