اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

ایران دومین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران را دومین کشور تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان خواند و گفت: ظرفیت‌های کشورمان بسیار بیشتر از میزان ظرفیت تولید فعلی است.

ایران دومین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، وجیه الله جعفری عصر امروز در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان یزد و افتتاح پروژه‌های صنعتی، کشاورزی و ... اظهار داشت: یزد از استان‌هایی است که با وجود کویری بودن، دارای پتانسیل بالایی در حوزه معدن است که در بخش تولید شمش، کنسانتره و سنگ آهن این امر مشهود است.

وی با اشاره به ظرفیت معادن، قبل و بعد از انقلاب بیان کرد: ظرفیت تولید معادن در کشور 3 میلیون و 170 هزار تن بوده و اکنون این ظرفیت به 20 میلیون تن رسیده است.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر 14 میلیون تن از ظرفیت فعلی برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرف دو ماه آینده، این میزان به 4 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولید شیشه اردکان در این سفر عنوان کرد: پیش از انقلاب، تنها شش کارخانه با ظرفیت تولید 215 هزار تن در کشور فعالیت داشتند اما اکنون این ظرفیت به یک میلیون و 600 هزار تن رسیده است.

جعفری، واحد تولید شیشه اردکان را بزرگترین واحد تولید خاورمیانه خواند و تصریح کرد: این واحد توسط بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از افتتاح واحد تولید کاشی در این شهرستان خبر داد و افزود: ظرفیت تولید کاشی در کشور بسیار بالاست به طوری که از نظر ظرفیت چهارمین کشور و از نظر تولید، پنجمین کشور در این زمینه محسوب می‌شویم.

جعفری ادامه داد: همچنین شش واحد تولید کاشی در دست احداث است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت تولید کاشی و سرامیک 16 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید آهن اسفنجی در کشور افزود: به دلیل مزیت گاز موجود در کشور، در زمینه تولید آهن اسفنجی بیشترین میزان تولید را داریم و دومین تولیدکننده در جهان بعد از هندوستان محسوب می‌شویم.

جعفری با اشاره به راه‌اندازی واحدهای مختلف فولادی در کشور اظهار داشت: امید است با افزایش ظرفیت تولید، رتبه ما در این زمینه نیز ارتقاء یابد.

انتهای پیام/2464/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول