اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع مسئولان استان یزد:

قطار ساختن ایران ‌باید حرکت‌ سریع‌تری را آغاز کند/ ساختن ایران ماموریتی الهی‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان گفت: امروز ساختن ایران اسلامی، ماموریت الهی همه ماست و همه باید در این مسیر دست به دست یکدیگر دهند.

قطار ساختن ایران ‌باید حرکت‌ سریع‌تری را آغاز کند/ ساختن ایران ماموریتی الهی‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه سفر خود به استان یزد در جمع استاندار، ائمه جمعه، مدیران و مسئولان استان یزد اظهار داشت: ساختن ایران اسلامی باید مشق روزمره 76 میلیون ایرانی،‌ ملتی که دارای مکتب‌، آرمان و پیام است، بشود.

وی افزود: امروز باید ایران را به پشتوانه حقانیت مکتب، آرمان‌های ملت و اسلام ناب محمدی (ص) بسازیم.

احمدی نژاد بر ساخت ایران متکی بر استعدادهای طبیعی و اندیشه ملت ایران تاکید کرد و افزود: تا زمانی که می‌خواستیم تقلید کنیم، ساخت یک کارخانه فولاد در کشورمان هشت سال طول می‌کشید اما از زمانی که تصمیم گرفتیم خودمان باشیم در مدت زمان بسیار کم و حتی در برخی موارد شش ماهه این کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که جوانان ما می‌خواستند خطی بر روی کاغذ بکشند، باید چشم‌شان به طرح‌های بیگانه بود اما از زمانی که تصمیم گرفتیم خودمان باشیم، جوانان ایران زمین، پیچیده‌ترین طراحی‌های صنعتی را با تخصص و همت خود انجام می‌دهند و امروز شاهد احداث و راه‌اندازی مجتمع‌های بزرگ کشاورزی،‌ سدهای عظیم، نیروگاه‌های بزرگ و ... هستیم.

وی با اشاره به اعزام موجود زنده به فضا و بازگشتن زنده این موجود خاطرنشان کرد: این موفقیت‌،‌ قله عظیم علمی برای ملت ایران بود و این مهم زمانی محقق شد که تصمیم گرفتیم،‌ بر روی پای خودمان بایستیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای رسیدن به قله‌های بلند افتخار و پیشرفت، راه‌های بسیاری وجود دارد و تنها راه این نیست که چشم به بیگانگان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: وزارت علوم امروز باید تلاش کند تا همین قنات که نماد استان یزد است را تئوریزه کند و در دانشگاه‌ها تدریس کند تا جوانان به خودباوری و تفکر در اندیشه‌های گذشتگان خود بپردازند.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: امروز قطار ساختن ایران اسلامی باید حرکتی سریع‌تر را آغاز کند زیرا لیاقت و توان آن را دارد و آرزوی امام راحل نیز، ساختن ایران اسلامی بود.

وی تاکید کرد: ایران باید با منابعی نظیر آرمان ملت، اندیشه‌ها، ظرفیت‌ها و نعمات خدادادی ساخته شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه باید به این باور برسند که اگر ملتی تصمیم گرفت زیر پرچم اسلام و تحت لوای روح‌بخش پیامبر اسلام (ص) حرکت کند، در زندگی عادی نیز موفق خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان یزد اظهار داشت: مردمان سخت‌کوش یزد با تلاش و ایمان و بردباری؛ این کویر سوزان را به گلستانی از محبت و ایمان و عشق تبدیل کردند.

وی با اشاره به پروژه‌های عظیمی که در استان یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت، عنوان کرد: واحدهای نیروگاهی، کمربندی‌ها و پل‌ها و جاده‌ها، مسکن مهر و ... از پروژه‌های عظیم بود.

وی با بیان اینکه طبس در احداث مسکن مهر ویلایی، الگویی برای کشور است، خاطرنشان کرد: معماران و شهرسازان کشور باید بسیج شوند و به ارتقای طراحی‌ها به ویژه در واحدهای ویلایی بپردازند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به طرح‌های مهم صنعتی استان یزد اظهار داشت: یزد به ظاهر کویری، سرشار از برکت است و باطنی غنی از منابع معدنی، خاک‌های کشاورزی و مهم‌تر از همه مردمانی خلاق، باهوش و زیرک است.

وی عنوان کرد: ذخیره معدنی استان یزد 56 میلیارد تن اعلام شده اما برآورد ما این است که ظرفیت معادن یزد حداقل 10 برابر ظرفیت فعلی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران،‌ یزد را الگوی پیشرفت در همه بخش‌های صنعتی و کشاورزی خواند و افزود: یزد در فولاد، کاشی، محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به افتتاح هزار و 600 طرح کشاورزی در استان یزد اظهار داشت: سرعت پیشرفت یزد به خاطر ایمان و سخت‌کوشی مردم بسیار خوب و روزافزون است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: برای توسعه صنعت در یزد از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد و صندوق توسعه ملی، دولت و بانک‌ها در خدمت صنعت یزد هستند.

وی از سرمایه‌گذاران، متخصصان، کارگران و مسئولان استان یزد تقدیر کرد و افزود: اگر در یزد بشود کارخانجاتی نظیر فولاد ارفع و شیشه فلوت اردکان ایجاد کرد، پس در تمام کشور این مهم امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/2464/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول