اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

آب سد «شیرین‌دره» کام مردم بجنورد را شیرین کرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: با پایان کار عملیاتی طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره به بجنورد، آب این سد پس از طی مراحل انتقال و تصفیه به شبکه توزیع آب شهر بجنورد وارد شد.

آب سد «شیرین‌دره» کام مردم بجنورد را شیرین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی "علیرضا عامری" تصریح کرد: آب سد شیرین‌دره پس از عبور از 48 کیلومتر خط لوله و 740 متر اختلاف ارتفاع توسط چهار ایستگاه پمپاژ قوی و همچنین طی فرایند تصفیه در پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه آب کشور، وارد شبکه آب شرب شهر بجنورد شد.

وی با اشاره به توانایی و استفاده از فن‌آوری تصفیه عناصر و فلزات سنگین از آب به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تصفیه‌خانه گفت: تصفیه‌خانه طرح آبرسانی بجنورد توانایی تصفیه سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب با خروجی بهترین کیفیت را داراست.

عامری اظهار داشت: تمام پروژه‌های طرح آبرسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا شهر بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تأسیسات تصفیه‌خانه آب، یک مخزن 30 هزار متر مکعبی و حتی خطوط انتقال آب بین مخازن آب داخل شهر بجنورد توسط این شرکت اجرا شده است.

وی اظهار داشت: با وجود موانع سخت فیزیکی و جغرافیایی در طول مسیر 48 کیلومتر خط انتقال، منبع تأمین آب نیز در این طرح تا محل تصفیه و توزیع آن در شهر بجنورد 750متر اختلاف ارتفاع دارد که برای پمپاژ آب به این ارتفاع چهار ایستگاه پمپاژ قوی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را یک هزار و 250 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: عملیات اجرایی برای تکمیل پروژه‌های جانبی این طرح در نقاط مختلف آن ادامه دارد.

عامری گفت: طرح ملی آبرسانی به شهر بجنورد برای تأمین آب جمعیت شهر بجنورد تا افق 1410 پیش‌بینی شده است و سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بجنورد و روستاهای اطراف مسیر خط انتقال از سد شیرین‌دره تأمین خواهد شد.

سد شیرین‌دره نیز با توان تنظیم سالانه 65 میلیون متر مکعب آب در فروردین ماه 1384 به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/63002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول