اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گالری آپادانا اصفهان برگزار شد

نمایشگاه عکس مستند حامد قصری

خبرگزاری فارس: نمایشگاه حامد قصری با عنوان «گفتمان منتخبی است از عکس، گفت‌وگو و حس و حال بی شمار بزرگان ادب و هنر پارسی» در گالری آپادانا به نمایش در آمده است.

نمایشگاه عکس مستند حامد قصری

حامد قصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تا کنون در 12 نمایشگاه گروهی شرکت کرده‌ام و این پنجمین نمایشگاه انفرادی من است که نمایشگاه‌های قبلی متشکل از آثار هنری، فتومونتاژ و کلاژ بودند و این نخستین نمایشگاه من در تکنیک مستند است.

وی در مورد آثار ارایه شده در این نمایشگاه گفت: گفتمان منتخبی است از عکس، گفت‌وگو و حس حال بی شمار بزرگان ادب و هنر پارسی که حاصل شش سال تلاش من است.

این هنرمند اصفهانی افزود: در این نمایشگاه تصاویر بزرگانی چون عباس کیارستمی، محمود دولت آبادی، لیلی افشار، شهرام ناظری و هنرمندان اصفهانی مانند محمد رحیم اخوت، علی خدایی و مرتضی نعمت اللهی به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: انتقادی که بسیاری از کارشناسان هنگام بازدید از این تصاویر به من می‌کنند اینست که کادر و ساختار در عکاسی را صحیح رعایت نکرده‌ام اما من در واقع به اصل مهم در عکاسی مستند که عکاسی در لحظه است وفادار بوده‌ام.

قصری تصریح کرد: در وهله اول هنگام عکاسی حالات مختلف و دراماتیک انسانی را در نظر گرفتم و در وهله دوم سعی در رعایت ساختار و چهارچوب عکاسی در آن کرده‌ام که همین مسئله موجب صمیمت در عکس‌ها شده و این نمایشگاه را به نوعی منحصر بفرد ساخته است.

وی بیان کرد: با وجود آنکه هدف من از برپایی این نمایشگاه که در آن20 اثر مستند به نمایش در آمده تنها ادای دین به هنرمندان این مرز و بوم بوده است و به هیچ عنوان هدف فروش نداشتم اما تا کنون چهار اثر هم در نمایشگاه به فروش رفته است. 

این هنرمند اصفهانی در پایان گفت: مشکل بزرگی که در اصفهان وجود دارد بحث اقتصاد هنر است که لازم است به آن حرفه‌ای‌تر نگاه شود و البته در این مورد هم نباید توقع زیادی از دولت داشت و بخش خصوصی باید وارد عمل شود تا این وضعیت بهبود یابد. 

به گزارش فارس، این نمایشگاه که از روز جمعه 13 بهمن ماه در گالری آپادانا واقع در خیابان آپادانا دوم، کوچه لاله برپا شده است تا روز چهارشنبه 18 همین ماه همه روزه از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/2301/ج20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول