اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پست خراسان شمالی:

پلاک‌کوبی کدپستی 10 رقمی بجنورد انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل پست خراسان شمالی گفت: پلاک‌کوبی کدپستی 10 رقمی بجنورد در دستور کار پست استان قرار دارد.

پلاک‌کوبی کدپستی 10 رقمی بجنورد انجام می‌شود

محمدرضا کاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، از مرکز خراسان شمالی به عنوان تنها شهر این استان که فاقد پلاک کدپستی 10 رقمی بوده یاد کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تمام مراکز شهرستان‌های خراسان شمالی به غیر از بجنورد دارای پلاک کدپستی 10 رقمی هستند.

کاملی اظهار کرد: البته 122 هزار مکان اعم از مسکونی و تجاری در این شهر از سوی پست لیست‌برداری شده و اکنون بر اساس این اطلاعات می‌توان کدپستی 10 رقمی را برای شهروندان صادر کرد.

کاملی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با مسئولان شهرداری و شورای شهر اظهار امیدواری کرد تا طرح پلاک‌کوبی کدپستی واحدهای مسکونی و تجاری در این شهر هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

* 14روستای بزرگ خراسان شمالی برخوردار از پلاک کدپستی

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: 14روستای بزرگ این استان از پلاک کدپستی 10 رقمی برخوردارند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ارائه کدپستی و شماره ملی برای انجام امورات اداری الزامی شده است، افزود: زمانی که کدپستی در سطح درب منازل یا واحدهای صنفی نصب شود این شماره منحصر بوده و انجام امورات اداری از طریق این شماره شناسایی قابل انجام است.

مدیرکل پست خراسان شمالی همچنین تسهیل در انجام امورات اداری در طرح نصب کدپستی 10 رقمی را برشمرد و اظهار کرد: از طریق این کد شناسایی می‌توان تمام قبوض شرکت‌های خدمات‌رسان بدون نیاز به آدرس توزیع کرد.

وی در بخش دیگری بر پرهیز خود پستچی‌گری از سوی دستگاه‌های استان را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنج ساله دولت مبنی بر اینکه تمام دستگاه‌های دولتی موظفند آن دسته از خدمات خود را که قابل برون‌سپاری است از طریق دفاتر پستی و ICT روستایی ارائه دهند، اداره کل پست استان در راستای اجرایی شدن این ماده قانونی آمادگی کامل دارد.

این مسئول با بیان اینکه این امر با استفاده از تمام ظرفیت پست که امکانات خوبی را در استان فراهم کرده انجام می‌شود، تصریح کرد: البته چندین اداره در این زمینه همکاری داشته و توزیع نامه‌ها و مرسولات خود را به این اداره محول کرده‌اند.

کاملی وجود 268نمایندگی پست، و ICT روستایی به عنوان یک قابلیت پست در خراسان شمالی در سطح مناطق روستایی و شهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهم‌ترین مزایای این طرح کاهش هزینه‌های تردد و ایاب و ذهاب به شهرها، جلوگیری از صرف وقت و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد طرح واگذاری خدمات پستی با این اداره از سوی دستگاه‌ها تاکنون نشست‌ها و پیگیری‌هایی انجام شده است، افزود: از این رو از تمامی دستگاه‌ها استان به ویژه ادارات خدمات‌رسان انتظار می‌رود تا بر اساس تکلیف ماده 46 قانون برنامه پنج ساله دولت برای گسترش چتر خدمات پستی با واگذاری خدمات توزیع اوراق اداری در استان مشارکت کنند.

* آمادگی دهیاران خراسان شمالی برای پلاک‌کوبی کدپستی

کاملی همچنین با اشاره به آمادگی شمار زیادی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این استان برای پلاک‌کوبی کد پستی 10 رقمی در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی استان برای پلاک‌کوبی 10 رقمی اعلام آمادگی کرده که این مهم در گرو تأمین اعتبار توسط استان است.

مدیرکل پست خراسان شمالی تسهیل در انجام امورات اداری در طرح نصب پلاک کدپستی 10 رقمی را خواند و گفت: از طریق این کد شناسایی می‌توان تمام قبوض شرکت‌های خدمات‌رسان را بدون نیاز به آدرس توزیع کرد.

کاملی همچنین جلوگیری از اشتباه در ارسال و توزیع، دسترسی آسان به مکان‌ها و تسریع در توزیع مرسولات پستی، قبوض آب و برق، تلفن، گاز از جمله مزایای کد پستی 10 رقمی عنوان کرد.

به گزارش فارس، استان خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد که 52 درصد در مناطق شهری و 48 درصد در مناطق روستایی این استان سکونت دارند.

* نصب پلاک کدپستی در 6 مرکز شهرستان خراسان شمالی

مدیرکل پست خراسان شمالی همچنین شمار مراکز شهرستان‌ها که کدپستی 10رقمی در واحدهای مسکونی و تجاری پلاک‌کوبی شده است را شش مرکز شهرستان اعلام کرد.

وی مراکز شهرستان‌های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان (آشخانه)، فاروج، جاجرم، گرمه را از شهرهای برخوردار از پلاک کد پستی 10 رقمی عنوان کرد.

کاملی اظهار کرد: مسئولان این شهرها همکاری خوبی را برای اجرای طرح پلاک‌کوبی کد پستی 10 رقمی با این اداره کل داشتند.

 * دفتر نمایندگی پست در گلستان‌شهر بجنورد احداث می‌شود

مدیرکل پست خراسان شمالی همچنین یکی از برنامه‌های این اداره کل را ایجاد دفتر شهری پست در گلستان‌شهر عنوان کرد.

وی گفت: در این راستا مصوبه احداث این دفتر اخذ شده لیکن تخصیص اعتبار ساخت آن ابلاغ نشده است.

کاملی با اشاره به اینکه اکنون راه و شهرسازی در حال جانمایی و واگذاری زمین به پست است، اعتبار مورد نیاز برای احداث این دفتر را دو میلیارد ریال اعلام کرد.

وی پیش‌بینی کرد تا با تخصیص اعتبار، دفتر نمایندگی پست در گلستان شهر بجنورد در آینده نزدیک اجرایی شود.

انتهای پیام/63002/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول