اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد:

18 میلیون دلار برای اجرای پروژه منارید در ایران هزینه شد

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد گفت: 18 میلیون دلار برای اجرای پروژه منارید در نقاط مختلف کشور ایران هزینه شد.

18 میلیون دلار برای اجرای پروژه منارید در ایران هزینه شد

بالاسوبرامانیام مورالی در حاشیه بازدید از پروژه منارید در روستای کمکوئیه بهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این منطقه انجام شده اما رسیدن به اهداف نهایی این پروژه نیازمند همکاری بیشتری است.

وی در مورد منابع مالی این پروژه عنوان کرد: در مجموع 9 میلیون دلار از طرف جمهوری اسلامی ایران و 9 میلیون دلار از طرف UNDP برای اجرای این طرح در چند نقطه کشور در نظر گرفته شده است که در برنامه‌ای پنج ساله به تدریج به نتیجه نهایی برسیم.

اورنگی همچنین مدیریت و حضور یکپارچه مردم را در این پروژه از نقاط قوت این پروژه عنوان کرد و عنوان کرد: حضور فعال مردم و دانش بومی در این پروژه دست به دست هم داده‌اند تا توسعه و افزایش فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر شناسایی نیازهای منطقه در این پروژه گفت: باید پس از شناسایی نیازها، حمایت و پشتیبانی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم تسهیلاتی نیز در اختیار مردم قرار دهیم و اقتصاد معیشتی را به اقتصاد درآمدزا جایگزین کنیم تا ارتقای درآمدی به وجود آید.

اورنگی خاطرنشان کرد: داوران بین‌المللی پس از بررسی‌های لازم ایران را به عنوان موفق‌ترین مناطق در اجرای طرح منارید عنوان کرده‌اند.

مدیر اجرایی ملی پروژه منارید بر برقراری ارتباط درست بین مردم و بخش دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: به منظور دستیابی به این مهم باید کمیته‌هایی متشکل از این دو بخش تشکیل شود.

محمد جزی همچنین بر تشکیل و تقویت اسناد راهبردی در این زمینه تاکید کرد و افزود: با کمک دانش بومی مردم سند راهبردی را تعیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های شهرستانی باید تا سال 92 سن حوزه آبخیز بهاباد را تصویب کند.

جزی، خواستار درج اعتبارات لازم در موافقت‌نامه طرح منارید تا یک ماه آینده شد.

وی همچنین با تاکید بر تصویب سند راهبردی، شناسایی موانع و دستورات اجرایی طرح را خواستار شد و بر شکل‌گیری نهادهای غیردولتی برای رسیدن به اهداف برنامه تاکید کرد.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول