اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات در پاریس برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت دو سال از جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین ده‌ها تظاهرات کننده در پاریس خواهان آزادی زندانیان سیاسی از زندان های رژیم آل خلیفه شدند.

تظاهرات در پاریس برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الوطن»، با گذشت دو سال از جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین و سرکوب‌های رژیم آل خلیفه ده‌ها تظاهرات کننده در پاریس خواهان آزادی زندانیان سیاسی در بند رژیم آل خلیفه شدند.

تظاهرات کنندگان تصاویر افرادی را که از زمان آغاز جنبش مردم در 14 فوریه سال 2011 تا کنون بازداشت شده بودند را بالای سر بردند.

6 سازمان مردم را به مشارکت در این تظاهرات دعوت کرده بودند که سازمان عفو بین الملل، خبرنگاران بدون مرز و اتحادیه بین المللی حقوق بشر در میان تنظیم کنندگان این تظاهرات بودند، تظاهرات کنندگان شعار «زندانیان سیاسی را آزاد کنید» و «آزادی در بحرین» را سر دادند.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که تجمع‌های اعتراضی مشابهی در ده‌ها کشور دیگر نیز ایجاد شده است و «استفان اوپریت» مدیر کل سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی بحرین هستیم که اصولا نباید در زندان باشند وی همچنین خواستار توقف فوری سرکوب مردم، آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز برای مردم بحرین شد بدون اینکه به زندانی شدن تهدید شوند یا شغل خود را از دست دهند.

اوپریت تأکید کرد که بر اساس آمار سازمان عفو بین الملل از سال 2011 تاکنون در سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین 35 نفر کشته شده‌اند در حالی که آمار واقعی بیش از 100 نفر است که تعدادی کودک و زن نیز در میان قربانی‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول