اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

غرور و تکبر در کارهای مدیریتی مشکلی را برطرف نمی‏کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: غرور و تکبر در کارهای مدیریتی مشکلی را برطرف نمی‏کند، بلکه به افزایش مشکلات نیز می‏انجامد.

غرور و تکبر در کارهای مدیریتی مشکلی را برطرف نمی‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان فیروزکوه، با اشاره به نامه امام علی(ع) به فرماندار مصر اظهار کرد: در نخستین جمله این نامه، امیرالمومنین، علی(ع) خطاب به فرماندار مصر می‏فرمایند که «بال‏های محبت و حمایت خود را بر مردم بگستران و در برابر همه متواضع باش».

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت داشتن سبب افتخار مدیران اجرایی است و باید از مردمی که این مسئولیت را به مدیر می‏سپارند، قدردانی کرد.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه غرور و تکبر در کارهای مدیریتی مشکلی را برطرف نمی‏کند، بلکه به افزایش مشکلات نیز می‏انجامد، تأکید کرد: یک مدیر اسلامی باید چهره گشاده داشته باشد و با مردم به نیکی رفتار کند.

استیری به مدیران دستگاه‏های دولتی توصیه کرد تا آنجا که می‏توانند از تندخویی و رفتار نامهربانانه دور شوند؛ چراکه اگر از افراد با روی گشاده استقبال شود، نزد خداوند متعال از اجر معنوی بهره‏مند می‏شوند.

وی تصریح کرد: در این حالت، اگر مراجعه‏کننده به اداره‏‌ای حتی کارش هم پیش نرود، باز با روی گشاده از آن محل خارج می‏شود و رضایت‏مندی در رفتارش قابل مشاهده است.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: معاشرت مدیران با مردم باید به گونه‏ای باشد که از نبودن مدیر، آنها دچار احساس کمبود شوند و اگر مدیر در میان مردم حضور یافت، به او رغبت نشان دهند.

استیری تصریح کرد: اگر بنا بود میز مدیران و تشکیلات دولتی ماندگاری داشته باشد، هرگز نوبت به مدیران جدید نمی‏رسید و از این رو، در روز معارفه باید به نخستین چیزی که فکر کرد، روز تودیع است.

وی تأکید کرد: مدیر باید به گونه‏ای رفتار و عمل کند که مردم دعاگوی او باشند و در مجالس و محافل، ذکر خوبی مسئولان را بگویند و اگر مسئولیتی ادامه پیدا کرد، مردم نیز نسبت به آن از خود علاقه نشان دهند.

امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: فرماندار پیشین شهرستان فیروزکوه با استمرار خوبی در آیین‏های نماز جمعه حضور می‏یافت و در مسائل دیگر فرهنگی نیز اهتمام خاصی از خود نشان می‏داد و امروز باید از خدمات قابل توجه‏ این مدیر توانا قدردانی و برای فرماندار جدید فیروزکوه آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/2568/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول