اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی گرگان سه:

زمینه توسعه فعالیت‎های دانش‎بنیان فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی گرگان سه خواستار ایجاد و فراهم شدن زمینه توسعه فعالیت‎های دانش‎بنیان در جامعه شد.

زمینه توسعه فعالیت‎های دانش‎بنیان فراهم شود

صفر قلی خواجه عصر امروز در حاشیه نخستین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه‎گذاری که در مرکز علمی و کاربردی هلال‌احمر شهرستان گرگان برگزار شد، در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ایران به عنوان کشوری در حال توسعه است که باید به مبانی و دانش توسعه دست پیدا کند.

باید تلاش کنیم تا دانش در قالب پژوهش کاربردی به عرصه عمل تبدیل شود

وی خاطرنشان کرد: پایه و اساس کنفرانس‎های علمی و آموزشی می‎تواند زمینه مناسبی برای توسعه فعالیت‎های دانش‎بنیان در جامعه باشد.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی گرگان سه متذکر شد: باید تلاش کنیم تا دانش در قالب پژوهش کاربردی به عرصه عمل تبدیل شود.

خواجه با بیان اینکه فعالیت‎های اقتصادی و کارآفرینی نیازمند دانش‎های بنیانی است، تصریح کرد: قطعاً برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز است تا در این مسیر رهنمون شویم.

محققان و پژوهشگران باید در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت و برنامه‎ریزی کنند

وی با بیان اینکه کشور اکنون در مسیر توسعه قرار دارد، ابراز داشت: دانش مهمترین شاخصه در اقتصاد پایدار تلقی می‎شود، لذا باید همه فعالیت‎ها مبتنی بر دانش باشد، اما اگر مباحث آموزش از دانش جدا شود یقیناً پایداری آن نیز از دست خواهد رفت.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی گرگان سه در خصوص اقتصاد مقاومتی که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، بیان داشت: محققان و پژوهشگران باید در این راستا حرکت و برنامه‎ریزی کنند و بیشترین مباحث در این کنفرانس‎ها مطرح و منتج به برنامه‎های مناسب می‎شود.

خواجه در پایان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری چنین کنفرانس‎هایی این است که آحاد جامعه، پژوهشگران و دانشگاهیان می‎توانند در این بخش ورود کنند و با ارائه ایده‎های خود بسیاری از چالش‎ها و معضلات را شناسایی و در راستای پیشبرد اهداف و رفع نیازها گام بردارند.

انتهای پیام/2307/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول