اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

جلوگیری از ترویج ناهنجاری در مداحی‌ها ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان جلوگیری از ترویج ناهنجاری در مداحی‌ها را ضروری دانست.

جلوگیری از ترویج ناهنجاری در مداحی‌ها ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری در همایش «عتبات و عالیات، روحانیون و مداحان» در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، با قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات بعثه مقام معظم رهبری در استان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از کاروان‌های زیارتی از وجود روحانی‌های بومی بهره‌مند شده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه در سال‌های گذشته گاهی گلایه‌هایی به دلیل حضور روحانی‌های غیربومی در کاروان‌های زیارتی استان وجود داشت، اذعان کرد: در گذشته برخی روحانی‌های غیربومی با فرهنگ و زبان محلی مردم به ویژه روستایی‌ها آشنایی نداشتند و این مسئله موجب ایجاد برخی مشکلات در برقراری ارتباط آن ها با مردم می‌شد.

این مسئول خدمت به زائران عتبات و عالیات و حج عمره را افتخار بالایی دانست و گفت: همه باید به دنبال خدمت به فرهنگ گیلان باشیم.

وی با اشاره به فرصت تبلیغی کاروان‌های زیارتی، متذکر شد: کاروان‌های زیارتی مکان مناسبی برای رساندن پیام‌های ارزشمند در راستای ایجاد تحول روحی و معنوی در بین زائران هستند.

یاری مهم‌ترین سوغات سفرهای مذهبی را تاثیرات معنوی خواند و افزود: گاهی سفرهای زیارتی و مذهبی موجب ایجاد تحولات بسیاری در افراد می‌شود.

وی جایگاه سفرهای زیارتی در روایات را خاص دانست و تصریح کرد: زیارت نوعی عبادت است و عبادت باید با قصد قربت انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نگاه و توجه زائران به روحانی‌های کاروان‌های زیارتی است، تصریح کرد: روحانی‌ها باید از فرصت خدمت به زائران عتبات و عالیات و حج استفاده کنند.

وی به برخی ناهنجاری‌ها در مداحی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بیشتر ناهنجاری‌ها در مداحی‌ها از برخی افراد حاضر در قم و تهران سرچشمه می‌گیرد.

یاری جلوگیری از ترویج ناهنجاری در مداحی‌ها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: صبر و تحمل روحانی‌ها در سفرهای زیارتی باید زیاد باشد.

انتهای پیام/2300/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول