اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور صورت گرفت

بهره‌برداری از 10 هزار میلیارد ریال پروژه روستایی/ سهم مازندران 337 پروژه

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: امروز رئیس جمهور به صورت نمادین 4 هزار پروژه روستایی با اعتباری بیش از 10 هزار میلیارد ریال را افتتاح کرد که سهم مازندران از این تعداد، 337 پروژه است.

بهره‌برداری از 10 هزار میلیارد ریال پروژه روستایی/ سهم مازندران 337 پروژه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، بعد از ظهر امروز و همزمان با سراسر کشور 30 دهیاری شاخص روستایی به بهره‌برداری رسمی رسید.

در همین راستا دهیاری شاخص روستای خوردونکلا بخش مرکزی این شهرستان به عنوان دهیاری برتر در مازندران و دو پروژه سالن ورزشی و خانه عالم این روستا با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، فرماندار، امام جمعه، بخشداران و جمعی از مدیران محمودآباد و فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین خانواده معظم شهدا، بسیجیان و مردم افتتاح شد.

سید عیسی هاشمی‌حیدری معاون استاندار مازندران در آیین افتتاح پروژه‌های این روستا با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی بیان داشت: آمریکا و مستکبران دنیا تصور می‌کردند که در قالب نظام سرمایه‌داری می‌توانند جهان را به سلطه خود درآوردند و به تعبیرشان نور خدا را خاموش کنند اما غافل از اینکه خداوند در قرآن وعده داد که اگر چه همه منافقین و مشرکان عالم نخواهند، نور خدا خاموش‌شدنی نیست.

وی اذعان داشت: هر آنچه بشریت در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم دارند از برکات رهبری امام عظیم‌الشأن است و بسیاری توانستند به خوبی از آن بهره‌مند شوند چرا که همه حرکات و سکنات آن عزیز سفر کرده نشأت گرفته از قرآن بوده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: بر اساس وعده خداوند در قرآن مبنی بر حکومت مستضعفین در عالم بود که امام انقلاب اسلامی ایران را پدید آورد تا حامی مستضعفان و دشمن مستکبران دنیا باشد.

هاشمی یادآور شد: آن چیزی که باید برای همه در جامعه اسلامی مدنظر باشد سفارش امام راحل است که فرمودند " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد " چرا که در سایه پشتیبانی از ولایت فقیه است که این مملکت خاستگاه اندیشمندان و عدالت‌خواهانی است که دنیا به آن چشم دوخته است.

وی با اشاره به حضور تاریخی و غرورانگیز مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال عنوان داشت: دیدگان حیرت زده جهانیان با وجود اینکه تصور می‌کردند مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی کمرنگ در عرصه حضور خواهند داشت، ثابت کرد که مردم به دور مشکلات اقتصادی موجود در کشور نگاهشان به رهنمود سکان‌دار و عمود خیمه انقلاب است.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه همه دولت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد تائید رهبری بوده‌اند، اظهار داشت: روش‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی متفاوت است اما به حق باید گفت که در دولت نهم و دهم به روستاها توجه جدی شده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بر این باور بود که روستاها به عنوان یک بنگاه اقتصادی اثبات شد که می‌تواند نیروی محرکه در بخش تولید و نیازهای جامعه باشد و به همین دلیل باید توجه جدی به روستاها شود.

این مسئول با اشاره به افتتاح همزمان دهیاری روستای خوردونکلا و 29 دهیاری شاخص دیگر در کشور توسط رئیس جمهور تصریح کرد: امروز رئیس جمهور در استان بوشهر به صورت نمادین 4 هزار پروژه روستایی با اعتباری بیش از 10 هزار میلیارد ریال را افتتاح کرد که سهم مازندران از این تعداد، 337 پروژه با اعتباری بیش از 260 میلیارد ریال است.

معاون عمرانی استاندار مازندران روستای خوردونکلا را یکی از روستاهای زیبا و بی‌نظیر مازندران توصیف کرد و افزود: باید از همت و تلاش دهیار و اعضای شورای این روستا تقدیر کرد که با پشتیبانی مردم توانستند روستایی شاخص در کشور داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه یک‌ هزار و 776 روستای مازندران دهیاری مصوب دارند، خاطر نشان کرد: 3 هزار و 200 روستا اعم از کوهستانی، جنگلی، ساحلی و دشت در مازندران وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 400 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که دو سوم این دهیاری‌ها در دولت نهم و دهم مصوب شده است.

وی شأن دولتمردان و مسئولان نظام را خدمت بی‌منت برای مردم دانست و گفت: اگر غیر از این عمل کنیم، شأنی نداریم و رسیدگی به آحاد جامعه وظیفه ماست.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی " ما تصریح کرد: وقتی این شعار را انتخاب کردیم باید انتظار این را داشته باشیم که دنیا برای شکست ما تلاش کند ولی مردم ما نشان دادند که وارثان عاشورا هستند و این را در جنگ نابرابر نشان دادند.

وی قائله‌های مختلف قومی و مذهبی و همچنین ترورها را در راستای نابودی نظام عنوان کرد و ابراز داشت: ندای رهبر تنها صوتی است که می‌شنویم چرا که طریق وفاداری، خودباوری و علمداری را در صوت رسای معظم‌له می‌شنویم.

معاون عمرانی استاندار مازندران در پایان با اشاره به حضور عالمان، اندیشمندان و فرزانگان بزرگ روستای خوردونکلای محمودآباد خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم به این روستاها توجه جدی و بیشتری کنیم.

انتهای پیام/86013/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول