اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

یزد دارای رتبه نخست تولید محصولات گلخانه‌ای است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: استان هم‌اکنون با برخورداری از میزان قابل توجهی سطح زیرکشت گلخانه‌ای، رتبه نخست را در تولید این نوع محصولات داراست.

یزد دارای رتبه نخست تولید محصولات گلخانه‌ای است

سید جمال سجادی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: در حال حاضر هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص دارد که از این میزان 305 هزار تن محصول گلخانه‌ای تولید و روانه بازار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از تولید سالانه 305 هزار تن محصول گلخانه‌ای استان یزد، 80 درصد آن یعنی 240 هزار تن آن به کشورهای اروپایی صادر می‌شود و عمده این محصولات شامل خیار، فلفل سبز و گوجه فرنگی است.

سجادی‌پور افزود: یزدی‌ها پنج سال است که در گلخانه‌های خود با استفاده از روش مدیریت تلفیقی آفات گلخانه‌ای، همچنین استفاده از دو عنصر طبیعی یعنی آفتاب‌های تند و رطوبت کم، موفق به تولید محصولات گلخانه‌ای سالم و بدون سم شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در بخش گلخانه‌ای استان یزد از رشد بالایی برخوردار است و در هر گلخانه یزد اکنون 12 هزار نفر مشغول به کار هستند.

سجادی‌پور اضافه کرد: محصولات گلخانه‌ای استان یزد امسال به رقم 305 هزار تن رسیده است که این میزان در مقایسه با سال 84 که رقمی معادل 85 هزار تن بوده، افزایش چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آزمایشات کارشناسان، محصولات گلخانه‌ای استان یزد سالم و بدون هیچ سم و ماده خطرناکی است و مردم می‌توانند با آسودگی خیال از آنها استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد همچنین با اشاره به توسعه کشت گل‌های زینتی در گلخانه‌های استان یزد تصریح کرد: سالانه 18 میلیون شاخه گل در 10 هکتار از اراضی گلخانه‌ای استان یزد تولید می‌شود.

انتهای پیام/2464/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول