اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری:

سیلاب تمام شهرهای مازندران را تهدید می‌کند/ همایش با 5 کشور حاشیه خزر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: تمام شهرهای مازندران مشکل سیلاب شهری دارند و هیچ شهری در استان ایمن نیست و به همین علت به عنوان یک معضل، همایش منطقه‌ای در دانشگاه کشاورزی استارت خورد.

سیلاب تمام شهرهای مازندران را تهدید می‌کند/ همایش با 5 کشور حاشیه خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کریم سلیمانی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‌ای مدیریت سیلاب شهری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار داشت: مسائل و بحران‌های محیطی استان باید در دانشگاه کشاورزی پردازش شود و دانشگاه کشاورزی فقط مختص به برنج و مرتع نیست و این ذهنیت‌ها باید از بین برود.

وی با بیان اینکه کشورمان از جمله کشورهای رده اول بلایای طبیعی است، تصریح کرد: استان مازندران از نظر بلایای طبیعی دچار بلایای رانش زلزله و سیل‌خیزی است و استراتژی دانشگاه به سمت رشته‌های مورد نیاز ملی و استانی است.

سلیمانی تصریح کرد: تمام شهرهای مازندران مشکل سیلاب شهری را دارند و هیچ شهری در استان ایمن نیست و به همین علت به عنوان یک معضل، همایش منطقه‌ای در دانشگاه کشاورزی استارت خورد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به اهمیت همایش سیلاب شهری اشاره کرد و متذکر شد: این همایش فرصتی است تا عکس‌العمل و میزان همکاری مدیران استانی را ببینیم و بسیاری از پروژه‌ها که قابلیت استفاده در استان را دارند به دلیل حمایت‌ نشدن به خارج از استان سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه با دانشگاه‌های حاشیه خلیج فارس رابطه تنگاتنگی داریم، بیان داشت: 5 کشور حاشیه خزر مشکل مشابه مازندران را دارند و می‌شود با آنها تعامل کرد و این همایش تبدیل به همایش ملی و بین‌المللی شود.

سلیمانی هدف از این همایش را مطرح شدن معضلات سیلاب شهری دانست و گفت: این مشکلات باید مطرح شود و این مسائل به سمت دانشگاه بیاید و با بیان شدن این مشکلات هر دانشجوی دکترای رشته زهکشی و آبخیزداری می‌تواند هر معضل سیلاب شهری را به عنوان تز انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: فرصت مطالعاتی که دانشگاه در زمینه حل معضلات شهری دارد و دستگاه‌های اجرایی ندارند و نتیجه این مطالعات در دانشگاه می‌تواند کاهش تلفات جانی و مالی باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری عنوان کرد: پژوهش مدیریت بحران محیطی در دانشگاه شکل گرفته و زیرساخت‌های آن آماده شده و با پایان یافتن کار ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان کار خود را آغاز می‌کند.

وی اذعان داشت: ارتباط دانشگاه با سطح کلان ملی بسیار خوب است و از 40 پروژه کلان ملی یک پروژه را مجری هستیم. آنها به ما اعتماد کردند و مدیران ارشد استانی باید به این دانشگاه اعتماد کنند و هیچ جا پاسخگوتر از دانشگاه نیست.

انتهای پیام/86016/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول